چگونه میتوانیم روی ماسک طرح بزنیم؟

طرح روی ماسک

چاپ طرح روی ماسک یکی از روش های تبلیغاتی است که در چند سال اخیر مورد استقبال قرار گرفته است. در چند سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا استفاده از ماسک به طرز چشم گیری افزایش پیدا کرد. همین موضوع سبب شد که توجه بازاریابان به ماسک و چاپ طرح برروی آن جلب شود. ماسک از جمله وسایلی است که در معرض دید قرار میگیرد. یعنی در نگاه اول شما ماسک روی صورت فرد را میتوانید ببینید و مورد آنالیز قرار دهید. پس بدیهی است اگر لوگو یا هر آرم تبلیغاتی برروی ماسک حک شود سریعا دیده میشود و توجه افراد را به خود جلب میکند. از این رو استفاده از ماسک ها به عنوان هدایای تبلیغاتی یکی از هوشمندانه ترین روش های تبلیغاتی محسوب میشود. که میتوان به کمک آن به معرفی هرچه بیشتر کسب و کار خود کمک کنید.

 

چه طرح هایی برای ماسک استفاده میشود؟

چاپ لوگو برروی ماسک تبلیغاتی یکی از صدها طرحی است که میتوان از آن برای چاپ طرح روی ماسک استفاده کرد. یعنی علاوه بر لوگو طرح های دیگری وجود دارند که روی ماسک چاپ میشوند. گل، برگ، تصویر، شخصیت های انیمیشنی و غیره جز مواردی هستند که گاها میتوانید برروی ماسک ها مشاهده کنید. در همین راستا انواع مختلفی از ماسک ها طراحی میشود که طرح روی آن ها بسته به سن و جنسیت و کاربرد میتواند متغیر باشد. اما در این میان برخی از ماسک ها با یک لوگوی خاص مزین میشوند. یعنی در یک گوشه از آن آرم یا لوگوی یک شرکت به منظور تبلیغات چاپ میشود. دراقع یوی از بهترین روش ها برای ماندگار شرن در ذهن مخاطب استفاده از ابزارهای تبلیغاتی درست است. این ابزار باید بتواند یک نیاز مهم و اساسی از مخاطب را برطرف کند. ماسک نیز در همین دسته از محصولات قرار میگیرد‌

چرا از ماسک برای چاپ‌ لوگو استفاده میشود؟

امروزه ماسک از جمله وسایل ضروری است که افراد حین بیرون رفتن از خانه استفاده میکنند‌. بیماری های ویروسی، آلودگی هوا، سرما و غیره از جمله عللی است که افراد به دلیل وجود آن از ماسک استفاده میکنند. این روزها به قدری اهمیت استفاده از ماسک افزایش پیدا کرده است که حتی شرکت های مد و زیبایی نیز ماسک را در ایده های طراحی خود می آورند. از این رو میتوان نتیجه گرفت چاپ لوگو برروی ماسک یک روش کاملا هوشمندانه است که افراد میتوانند به کمک آن کسب و کار خود تبلیغ کنند. این روش تبلیغاتی که در سال های اخیر مورد استقبال شرکت ها و موسسات مختلف قرار گرفته است. بنابراین نمیتوان اهمیت وجود این روش تبلیغاتی را در بازاریابی انکار کرد. در واقع میتوان گفت هر کسی که از ماسک با طرح یا لوگوی شما استفاده کند به نوعی نماینده بازاریابی شما محسوب میشود.

از چه نوع ماسکی میتوان برای چاپ لوگو استفاده کرد؟

 

چاپ طرح روی ماسک های مختلفی انجام میشود. اگرچه بهترین نوع ماسک برای چاپ لوگو، ماسک های پارچه های هستند. ماسک های پارچه های نه تنها دارای ماندگاری زیادی هستند، بلکه قابل شست و شو نیز میباشند. بنابراین میتوانند یک گزینه بسیار مناسب برای چاپ لوگو باشند. در این صورت فرد میتواند برای مدت طولانی از ماسک مورد نظر استفاده نماید. اما در این میان افرادی هستند که ترجیح میدهند از ماسک های سه لایه استفاده نمایند. زیرا این ماسک ها از هر نظر استاندارد بوده و ظاهر زیبا تری دارند. همچنین نفس کشیدن با آن ها آسان تر دست. از طرفی چون یکبار مصرف هستند، بهداشتی تر نیز میباشند. پس ماسک های سه لایه نیز میتوانند گزینه بسیار مناسبی برای تبلیغات باشند. اما در هر صورت امکان حک لوگو برروی هر نوع ماسکی وجود دارد و این بسته به شرایط و خواست شما صورت میگیرد.

چگونه میتوانیم روی ماسک طرح بزنیم؟

بسته به جنس ماسک میتوان روش های متفاوتی را برای چاپ طرح روی ماسک به کار گرفت. در ادامه این مقاله به انواع این روش ها خواهیم پرداخت:

●چاپ حرارتی

چاپ حرارتی از جمله رایج ترین روش های چاپ است که با نام چاپ مدیا نیز شناخته میشود.این نوع چاپ برای ماسک های پارچه ای و سایر لباس های پارچه ای استفاده میشود. برای این کار لازم است رنگ لوگو کاملا یکدست باشد. سپس طرح آن را برروی رول های حرارتی بریده شده قرار میدهند و با کمک حرارت برروی پارچه میچسبانند. این روش از مرسوم تزین روش ها در چاپخانه ها محسوب میشود. پس بهتر است سعی کنید برای چاپ لوگو به چاپخانه ای مراجعه کنید که امکان حک لوگو برروی تمامی متریال از جمله پارچه را دارد.هم چنین امکان چاپ لوگو بر روی آفتابگیر تبلیغاتی هم وجود دارد.

●چاپ سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن یکی دیگر از روش های چاپ است که برای چاپ پارچه ای مورد استفاده قرار میگیرد. در این روش برای چاپ از حرارت بسیار بالا استفاده میشود. از این رو لازم است جنس پارچه در برابر حرارت از مقاومت بالایی برخوردار باشد. در روش چاپ سابلیمیشن میتوان لوگوها را در هر رنگی برروی زمینه پارچه ای چاپ کرد. گفتنی است چاپ هایی که طی این روش انجام میشوند در مقابل شست و شو کاملا مقاوم بوده و از بین نمیروند. پیشنهاد میشود که برای این روش چاپ از پارچه هایی با رنگ های روشن استفاده کنید.

●چاپ کاتر

چاپ کاتر به منظور چاپ طرح روی ماسک های تیره انجام میشود. در این روش از مواد شب رنگ استفاده شده و معمولا برای لوگوهای تک رنگ مورد استفاده قرار میگیرد. از جمله ویژگی های مثبت این روش آن است که نتیجه کار بسیار تمیز خواهد بود.

●چاپ سیلک

چاپ سیلک نوعی چاپ صنعتی است که معمولا برای حک تصاویر مورد استفاده قرار میگیرد. طی این روش میتوان هر نوع تصویر را با هر اندازه ای برروی سطوح مختلف حک کرد. بنابراین میتوان از طریق چاپ سیلک تصویر مورد نظر خود را برروی ماسک های سه بعدی، ماسک سه لایه پزشکی، ماسک پارچه ای و غیره حک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *