اهمیت برندسازی با صنایع دستی تبلیغاتی

برندسازی با صنایع دستی تبلیغاتی

ما در این مقاله قصد داریم که شما را با ضرورت برندسازی با صنایع دستی تبلیغاتی آشنا کنیم. کشورمان ایران تمدنی چند هزار ساله دارد. و از همان زمان ها تا به امروز فرهنگ ایرانی باعث بوجود آمدن صنایع دستی زیادی شده است. همچنین هر کدام از اقوام ایرانی صنایع دستی مخصوص به خودش را ساخته است. بنابراین تنوع صنایع دستی در ایران زیاد است و می توان از آن برای جذب گردشگر و وارد کردن ارز بهره برد. اما همانطور که می دانید شرکت ها و کارگاه های زیادی در سراسر کشور مشغول به تولید صنایع دستی هستند. پس باید با استفاده از برند سازی فروشمان را بالا ببریم. که یکی از بهترین ابزار برای جذب مشتری بیشتر، عرضه هدایای تبلیغاتی به آن ها است.

 

روش های برند سازی

 

قبل از آن که به موضوع برند سازی بوسیله صنایع دستی تبلیغاتی بپردازیم، بهتر است که ابتدا بدانیم برند سازی چیست و چه روش هایی دارد. برند به عنوان، لوگو یا نشان تجاری گفته می شود. که محصول و خدمت شما را از سایر خدمات و محصولات مشابه که توسط رقبای شما تولید می شود متمایز می کند. در ایران به برند، نام تجاری گفته می شود. اگر شما برندی برای محصولات یا خدامتتان بوجود نیاورید، نمی توانید مشتری جذب کنید. چرا که حتی اگر مشتری از کالای شما خوشش بیاید و از کیفیت آن هم راضی باشد. باز هم نمی تواند آن را از میان سایر محصولات بازار تشخیص دهد. پس برای داشتن یک کسب و کار موفق باید نام تجاری داشته باشید. بنابراین به فرایند ساخت نام تجاری برای کسب و کار، برند سازی گفته می شود. به موضوع برند سازی با صنایع دستی تبلیغاتی در ادامه مقاله بیشتر می پردازیم.

 

برندینگ صنایع دستی

 

با وجود صنایع دستی متنوع و زیبا در سراسر کشور باز هم این خلا احساس می شود که نیاز به یک برند سازی قوی وجود دارد. چرا که اکثر صنایع دستی تولیدی هیچ برند یا لوگوی خاصی ندارند. در نتیجه تبلیغاتی هم در راستای ایجاد فروش بیشتر برای آن ها صورت نمی گیرد. خودتان تصور کنید. کالایی را می خرید اما نمی دانید چه شرکت یا شخصی آن را تولید کرده. چگونه خرید آن را به دیگران توصیه می کنید؟ پس متوجه شدید که در صنایع دستی هم باید برند سازی صورت گیرد. وگرنه هیچ کارگاهی نمی تواند سود چندانی بدست بیاورد. حالا این سوال پیش می آید که به چه روشی برند سازی با صنایع دستی تبلیغاتی را انجام دهیم؟ پس تا انتهای مقاله با ما همراهی کنید.

 

از آن جایی که صنایع دستی در دسته کالا های تجملی و تزئینی قرار می گیرند شما باید محتاطانه و دقیق عمل کنید. به زبان دیگر نباید در ابتدا هزینه هنگفتی را خرج تبلیغات کنید. بلکه باید اول کالای خود را به خوبی بشناسید و بازار هدف را مشخص کنید. هر چه بازار هدف کوچک تر باشد، شانس شما هم ضعیف تر می شود، اما دلسرد نشوید. شما با طراحی استراتژی های درست و تصمیم گیری های بموقع می توانید به موفقیت های بزرگی برسید. حتی در راستای فروش محصولتان به همان بازار کوچک. در برند سازی باید به مشتریانتان نشان دهید که شما قادر هستید که آن ها را به خواسته شان برسانید. و همزمان کیفیت، خدمت یا قیمت بهتری را نسبت به رقبایتان ارائه کنید. در قسمت بعدی روش های دیگری را برای برند سازی با صنایع دستی تبلیغاتی بررسی می کنیم.

 

انتخاب شعار و نام تجاری

 

اگر توجه کرده باشید تمامی برند های موفق در داخل یا خارج از کشور نام و شعار تجاری تاثیرگذاری را استفاده می کنند. به نظر شما چرا؟ جواب آن ساده است. چرا که اولین چیزی که مشتری و مخاطب مورد نظر شما با آن برخورد می کند نام تجاری و شعار شماست. و به احتمال زیاد می دانید که بیشترین تاثیر در یک ارتباط در همان برخورد اول بوجود می آید. پس باید سعی کنید که زیرکانه ترین شعار و نام تجاری را انتخاب کنید. زیاد هم وسواسی نباشید و نگذارید که حساسیت در این زمینه از برند سازی شما جلوگیری کند. اما دقت کافی را بخرج دهید. بعد از آن که نام و شعار مناسب را برگزیدید نوبت به تبلیغات می رسد. توجه کنید که تبلیغات باید با توجه به میزان بودجه و ظرفیت تولید انجام گیرد. در پاراگراف به برند سازی با صنایع دستی تبلیغاتی می رسیم.

 

استفاده از صنایع دستی تبلیغاتی

 

شما می توانید برای تبلیغ کردن و نشان دادن نام تجاریتان به مشتریانتان از عرضه هدایای تبلغاتی نفیس استفاده کنید. به این صورت که چند مدل از محصولاتتان را به برخی از مشتریان اهدا می کنید. اما فراموش نکنید که کالای شما باید دارای بسته بندی مناسب باشد. و همچنین در نقاط مناسبی از کالا نام تجاری شما قرار گیرد. و به همین سادگی شما می توانید مشتری جذب کنید و به نوعی برند سازی کنید و برای محصولتان تقاضا ایجاد کنید. از آن جایی در صنایع دستی معمولا جزئیات زیادی بکار رفته و از آنجایی که کار دست است و ساخت آن زمان بر بوده است پس در نتیجه قیمت آن ها تا حدودی بالاست. پس شما با اهدای این محصولات گران قیمت به سرعت نظر آن ها را جلب می کنید. در بخش سخن آخر هم به یک جمع بندی کلی از محصول می پردازیم.از دیگز این محصولات می توان به فلش تبلیغاتی اشاره کرد.

 

سخن آخر

 

در این مقاله ابتدا پتانسیل صنایع دستی برای وارد کردن ارز و همچنین ضرورت برند سازی توضیح داده شد. بعد از آن روش های برندسازی را شرح دادیم و گفتیم که چگونه یک شرکت یا کسب و کار می تواند برای خودش یک برند ایجاد کند. سپس، بررسی کردیم که آیا برای صنایع دستی هم ضرورتی بر برندسازی وجود دارد یا خیر. و در پاراگراف بعد از آن گفتیم که چگونه برند سازی کنیم. و همچنین ضرورت و ماهیت انتخاب نام تجاری و شعار تبلیغاتی برای شما توضیح داده شد. سپس در انتها به این موضوع رسیدیم که چگونه برند سازی با صنایع دستی تبلیغاتی انجام می گیرد. اکنون اگر باز هم قصد دارید که اطلاعات خود را بالا ببرید به شما پیشنهاد می شود که صفحات مرتبط با این موضوع را نیز مطالعه کنید.در صورتی که به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده اید می توانید از یک کالای ارزان قیمت مانند خودکار تبلیغاتی استفاده کنید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *