از چه اقلام تبلیغاتی برای نمایشگاه استفاده می شود؟

نمایشگاه ها مکان و بستری مناسب برای تبلیغات انواع کسب و کار ها می باشند. البته لازم به ذکر است که بعضی از نمایشگاه با عنوان های خاص، همانند نمایشگاه فرش، نمایشگاه مبلمان، تماشگاه لوازم خانگی و… می باشند، که در این این نمایشگاه ها کسب و کار های خاص حضور دارند. در هر حال نمایشگاه ها می توانند سکوی پرتابی برای بسیاری از کسب و کار ها باشند، به شرط اینکه صاحبان آن ها بتوانند به درستی تصمیم بگیرند و از همه مهم تر به آن ها عمل کنند. یکی از این تصمیم های مهم استفاده از اقلام تبلیغاتی برای نمایشگاه ها است.

ما در این مقاله درباره ی چیستی اقلام تبلیغاتی برای نمایشگاه و چگونه انتخاب کردن آن ها، پر کاربرد ترین این اقلام و همچنین ویژگی هایی که هدایا و اقلام تبلیغاتی باید برای نمایشگاه ها داشته باشند، با شما صحبت کرده ایم. شما در پایان این مقاله می توانید به راحتی این نوع اقلام را شناخته و برای کسب و کار خود بهترین آن ها را انتخاب نمایید. پس  تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

منظور از اقلام و هدایای تبلیغاتی برای نمایشگاه چیست؟

بی شک شما عزیزان نیز خاطراتی از بازدید نمایشگاه های مختلف و غرفه های آن به یاد دارید، به همین دلیل می دانید که بسیاری از غرفه ها هدایای کوچکی که بیشتر جنبه ی تبلیغاتی دارند به بازدید کنندگان نمایشگاه هدیه می دهند. به این هدایا، اقلام تبلیغاتی برای نمایشگاه ها می گویند.

صاحبین کسب و کار ها و یا حتی غرفه ها باید هدایا و اقلام تبلیغاتی خود را بر اساس نیاز و سلیقه مشتری و همچنین نوع کسب و کار خود انتخاب نمایند. این هدایا را می توانید با رنج قیمیتی متفاوت تهیه کنید. ما در ادامه پرکاربرد تربن اقلام تبلیغاتی برای نمایشگاه ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

چگونه می توان بهترین و مناسب ترین اقلام تبلیغاتی برای نمایشگاه انتخاب کرد؟

بعضی از هدایای تبلیغاتی همانند هدایای اختصاصی بسیار گران قیمت بوده و صاحبان آن ها باید هزینه های زیادی برای سفارش ایم محصولات به تولید کنندگان پرداخت کنند. به همین دلیل قبل از سفارش و خرید هدایا و اقلام تبلیغاتی برای نمایشگاه هایتان بهتر است به چند مورد توجه کنید، تا در نهایت بتوانید در هزینه های پایانی خود صرفه جویی نمایید. حال این موارد عبارت اند از:

  1. افراد و مخاطبان خاص آن هدیه تبلیغاتی را پیدا کنید و سپس سبک زندگی، علایق و هم همچنین نگرش های آن افراد را نیز در نظر بگیرید: این کار باعث می شود که هدیه تبلیغاتی خود طبق سلیقه و نظر آن ها تهیه کنید، و مطمئن باشید که این هدایا تاثیر بسیار بیشتری روی افراد و مخطبانتان خواهد گذاشت.
  2. هدف خود را از انتخاب نوع و یا طرح هدیه تبلیغاتی خود قبل از سفارش مشخص کنید: پیدا کردن هدف و مضمون شما برای انتخاب هدیه بسیار اهمیت دارد و در انتخاب شما تاثیر زیادی می گذارد. بسیاری از مدیران کسب و کار ها اعتقاد دارند که اقلام تبلیغاتی برای نمایشگاه، فقط به تبلیغات و بازدید بیشتر غرفه محدود می شوند، در حالی که عده ای دیگر قصد دارند با هدایای خود تبلیغاتی گسترده داشته باشند. به همین دلایل باید هدف خود را از داشتن هدیه تبلیغاتی مشخص نمایید.
  3. نوع و موضوع کسب و کار شما بسیار خائز اهمیت است: اگر قصد دارید از هدیه و اقلام تبلیغاتی خود بهترین نتیجه را بگیرید، بهتر است هدیه تبلیغاتی مربوط و مرتبط به کسب و کار خود انتخاب نمایید. با این کار افراد متخصص در حیطه یکاری شما به راحتی شما را پیدا کرده و با شما ارتباز بر قرار می کنند.
  4. میزان و مقدار بودجه ای که قصد دارید برای هدایای تبلیغاتی خود خرج کنید را مد نظر داشته باشید: میزان بودجه ی شما نوع هدیه تبلیغاتی و همچنین تعداد و کیفیت آن ها را نیز تایین می کند. توجه داشته باشید که هدایای تبلیغاتی بی کیفیت بیشتر از اینکه سودی برای شما داشته باشند، به شما ضرر وارد می کنند، پس به همین دلیل بهتر است نوع هدیه خود را تغییر داده و یا تعداد آن ها را کاهش دهید.

 پر کاربرد ترین اقلام تبلیغاتی برای نمایشگاه ها

 پر کاربرد ترین اقلام تبلیغاتی برای نمایشگاه ها:

هدایا و اقلام تبلیغاتی زیادی برای نمایشگاه ها وجود دارد، اما اگر بخواهیم پر کاربرد ترین این اقلام را به شما معرفی کنیم باید به موارد زیر اشاره نماییم:

  • ماگ و یا لیوان های تبلیغاتی: این نوع هدیه تبلیغاتی یکی از محبوب ترین هدایا محسوب می شود. شما به عنوان فرد و یا کسب و کار سفارش دهنده می توانید با استفاده از انواع روش های چاپ (چاپ افست و دیجیتال)، لوگو و شعار برند خود را روی این ماگ تبلیغاتی به راحتی به چاپ برسانید.
  • سالنامه و یا سررسید : یکی از موثر ترین و کاربردی اقلام تبلیغاتی برای نمایشگاه ها، سالنامه ها و یا همان سررسید های تبلیغاتی می باشند. سررسید ها انواع مختلفی دارند و به همین دلیل می توانند در رنج قیمتی متفاوتی به چاپ رسیده و تولید شوند. برای مثال، سررسید های که دارای اندازه های بزرگ، جلد های چرکی، کاغذ های گلاسه و … باشند، به طبع قیمت بالا تری نسبت به سررسید های دارای اندازه های کوچک، جلد نرم، کاغذ های تحریر و …، دارند.
  • جاکارتی و کیف پول های تبلیغاتی: از جاکارتی و کیف پول های تبلیغاتی به عنوان اقلام تبلیغاتی لوکس برای نمایشگاه ها محسوب می شوند. چرا که معمولاً هدایایی که برای نمایشگاه ها تهیه می کنند، به علت تعداد بالای آن ها، ارزان تر از هدایای تبلیغاتی معمولی هستند و چون کیف پول ها و جاکارتی معمولاً با چرم ساخته می شوند، به طبع قیمت بالاتری نسبت به بقیه اقلام دارند.می توانید هر چه سریع تر برای سفارش جاکارتی تبلیغاتی اقدام کنید.
  • خودکار های فلزی و پلاستیکی تبلیغاتی: خودکار های تبلیغاتی جزء اقلامی محسوب می شوند که تمامی کسب و کار ها و با هر نوع حیطه ی کاری می توانند از آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که از خودکار فلزی به عنوان هدایای تبلیغاتی قیمت مناسب نیز استفاده می شود.
  • تقویم های رومیزی و یا دیواری: از تقویم های تبلیغاتی برای نمایشگاه هایی که نزدیک عید و یا اوایل عید برگذار می شوند، استفاده می کنند. به همین دلیل از تقویم ها به عنوان هدایای مناسبتی یاد می کنند. البته لازم به ذکر است که نمی توان منکر کاربردی و محبوب بودن این هدیه تبلیغاتی نزد مردم نیز بود.

ویژگی های اقلام تبلیغاتی برای نمایشگاه:

  • اقلام تبلیغاتی که برای نمایشگاه ها استفاده میشود، معمولاً ارزان قیمت تر از هدایای تبلیغاتی معمولی می باشند.
  • این نوع هدایا اغلب طراحی های ساده تر و عام پسندانه تری دارند. لازم به ذکر است که روی تمامی هدایای تبلیغاتی باید نام، لوگو و شعار برند سفارش دهنده با انواع روش های مختلف چاپ، حک شده باشد.
  • از هدایای تبلیغاتی اختصاصی شده برای نمایشگاه ها استفاده نمی شود. مگر اینکه نمایشگاهی به خصوص باشد و یا برند، برندی معروف برای مردم باشد.
  • تعداد بالای این نوع هدایا به بودجه ی بیشتری نیز نیاز دارد.
  • کمتر برندی یک هدیه ای لوکس همانند ماشین و یا لوازم خانگی برای تبلیغات خود در نمایشگاه استفاده می کند. اگر هم قصد این کار را داشته باشد باید با استفاده از شگرد مسابقه و یا قرعه کشی آن هدیه را به مخاطبان خود بدهد.

سخن پایانی:

ما در این مطلب بر این تلاش بودیم تا با صحبت کردن درباره ی چیستی اقلام تبلیغاتی برای نمایشگاه و چگونه انتخاب کردن آن ها، پر کاربرد ترین این اقلام و همچنین ویژگی هایی که هدایا و اقلام تبلیغاتی باید برای نمایشگاه ها داشته باشند، شما را برای داشتن اقلام تبلیغاتی مناسب برای نمایشگاه، راهنمایی نماییم. البته لازم به ذکر است که تمامی این موارد باز هم به نوع کسب و کار شما دارد، و برای هدیه تبلیغاتی اول باید به کسب و کار و بودجه ی خود توجه نمایید. شما چه اقلام تبلیغاتی را برای نمایشگاه انتخاب می کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *