انواع چاپ و پرچم رومیزی+کاربردهای آن

چاپ پرچم رومیزی

چاپ پرچم رومیزی تبلیغاتی یک راه عالی برای جلب توجه به کسب و کار شما است. می توان از پرچم به عنوان یک هدایای تبلیغاتی خاص استفاده کرد. پرچم نماد یک گروه، سازمان، یا کشور است که بیشتر روی پارچه یا کاغذ به صورت رنگی چاپ میشود. امروزه پرچم رومیزی، پرچم تشریفات و پرچم اهتزاز را در همه مکان های تجاری و اداری را می توان مشاهده کرد. همان طور که پرچم هر کشور برای مردم آن قابل احترام است پرچم هر سازمان هم تبدیل به بخشی از هویت آن ها میشود و برای آن مجموعه مهم و قابل احترام است. تبلیغات و چاپ لوگو بر روی پرچم ها روش خیلی خوبی برای جلب توجه دیگران به لوگو، برند و یا برای اعلام یک رویداد مهم مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع چاپ روی پارچه کدامند ؟

۱. چاپ قالبی

چاپی است که به وسیله قالب و با تراشیدن طرح روی چوب انجام میشود. به این صورت که طرح مورد نظر را روی چوب میتراشند و قالب به دست آمده را به رنگ آغشته می کنند و در محل مورد نظر روی پارچه پیاده میکنند. عیب این نوع طرح ها ضمخت و نامنظم بودن می باشد.

۲. چاپ استنسیل

ورقی از جنس فلزات یا موادی مثل پلاستیک هستند که طرح را روی آن برش میدهند و بعد روی پارچه قرار میدهند و آن را میکشند این چاپ هم مانند چاپ قالبی ظرافت ندارد.

۳. چاپ باتیک

در این نوع از چاپ از قلم مخصوصی استفاده می شود و در سطح بین المللی کاربرد دارد و بیشتر جنبه هنری دارد و در کارهای فانتزی و گران قیمت به کار برده می شود.

۴. چاپ حرارتی

یکی از بهترین روش های چاپ میباشد و پایه کار آن براساس تصعید مواد میباشد و با این کار جوهر از کاغذ مخصوص به جنس مورد نظر منتقل می شود. کیفیت چاپ در این نوع از چاپ بالاست و بعد از چاپ طرح پاک نخواهد شد و سطوح چاپ شده هم قابل شستشو هستند.

۵. چاپ سیلک

این نوع از چاپ به صورت دستی توسط استاد کاران حرفه ای تولید می شود که دارای مراحل مختلفی می باشد. پس از آماده سازی، شابلون را به واحد آماده سازی برای چاپ تحویل می دهند که آنها در این مرحله ایرادات شابلون را رفع میکنند و آماده چاپ می کنند و به واحد چاپ تحویل می دهند. مرحله بعد ساخت رنگ طرح های مورد چاپ می باشد که به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی با ترکیب رنگ به دست می آید و به قسمت چاپ ارسال می شود.

پس از آماده سازی شابلون، رنگ و پارچه، تولیدی شروع به چاپ آرم مورد نظر می کند. بعد از چاپ و خشک شدن رنگ پرچم ها وارد مرحله خیاطی می شوند و دوخت بر اساس نوع پرچم به صورت بسته بندی و تحویل پرچم های تبلیغاتی صورت میگیرد.

۶. چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال به معنی آن است که از طریق آن یک عکس یا فایل خطی را بدون محدودیت رنگی به مرحله اجرا در می آورند. این روش به طراحان لباس این امکان را میدهد تا ایده های خود را به راحتی و در کمترین زمان و با هزینه های کم اجرا کنند. معمولا برای چاپ پرچم رومیزی با تعداد کمتر از این نوع چاپ استفاده میشود.

 پرچم تبلیغاتی چه کاربردهایی دارد ؟

استفاده از پرچم تبلیغاتی و چاپ پرچم رومیزی به عنوان یکی از روش های موثر در برند سازی، تبلیغات، شناخت و حفظ هویت سازمانی و غیره به حساب می آید.  پرچم ها را خیلی از مدیران سازمان ها و کارخانجات برای قرار دادن روی میز کار خود و کارمندان خود تهیه می کنند. پرچم تبلیغاتی نمادی از کسب و کار است که توجه بسیاری از بازدید کنندگان را به خود جلب می کند.

انواع پرچم تبلیغاتی

۱.پرچم اهتزاز

پرچم هایی هستند که روی پایه های بلند در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند. جنس پارچه پرچم های اهتزاز همگی ساتن می باشد و دارای مقاومت بسیار زیادی هستند و همچنین خاصیت بادخوری خوبی دارند. پرچم اهتزاز به صورت عمودی و افقی در اندازه های مختلف قابل تولید و چاپ می باشد.

۲.پرچم تشریفات

پرچم های تشریفات ریشه دار پرچم هایی بزرگ هستند که روی پایه هایی عمودی قرار میگیرند و معمولا در مراسم ها، همایش ها و یا در شرکت های بزرگ و معتبر استفاده میشود.

۳. پرچم رومیزی

یکی از روش هایی که برای نمایش و نشان دادن اقتدار آرم و لوگوی یک شرکت به کار برده میشود قرار دادن پرچم آن شرکت بر روی میز کارمندان است. این کار در شرکت و ادارات معتبر حتما انجام میگیرد. قرارگرفتن پرچم با لوگو و آرم شرکت خودتان روی میز کارتان حس اعتماد و زیبایی را به دنبال خواهد داشت.

۴. پرچم رومیزی لیزری

این پرچم ها از نظر شکل ظاهری کمی ازپرچم های دیگر بالاتر می باشد و قطعا زیبایی خاصی خواهد داشت و جلب نظر می کنند. استفاده از پایه و میله استیل هم به مدرن بود آن می افزاید. برای همین اگر فکر می کنید برند شما یک برند لاکچری و لوکس است به شما پیشنهاد می کنیم حتما این پرچم را به عنوان پرچم رومیزی خود انتخاب کنید.

۵. پرچم تشریفات لیزری

پرچم تشریفات لیزری از پرچم هایی می باشد که بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفته است و با توجه به ظاهزی مدرن تر  نسبت به پرچم های تشریفات معمولی توانسته است بخش زیادی از کسانی را نیاز به پرچم های تشریفات دارند به سمت خود جالب کند. برای تولید این پرچم ها از ساتن های خاصی استفاده می شود که ایستاده بوده و تا حد زیادی شکل مخروطی خود را حفظ می کنند.

۶. پرچم یادبود

از خیلی وقت پیش استفاده از پرچم یادبود در مراسم مختلف مرسوم بوده است. در همایش ها مختلف ارگانی، منطقه ای و کشوری، دیدارهای بین شرکتی و همچنین در مسابقات ورزشی هم از پرچم های یادبود استفاده میشد. این پرچم ها علاوه بر حس ویژه ای که به مراسم میبخشد باعث برازندگی سیستم برگزاری شما هم میشود.

۷. پرچم ساحلی

پرچم ساحلی از نظر ظاهری برای الگو دوخت و برش در دو طرح معروف قطره ای و بادبانی و یک طرح ساده مستطیلی قابل سفارش و برش و دوخت است. کاربری طرح های مختلف با توجه به سلیقه مشتریان عزیز انتخاب می شود ولی به صورت پیش فرض و معمولی پرچم های ساحلی قطره ای بیشتر در پیست های اسکی سواری و برای تبلیغات در همایش هایی که در فضای باز انجام می شود سفارش داده میشود و در طرح بادبانی برای انواع ورزش هایی که مسابقات انها در ساحل برگزار می شود مثل پرچم ساحلی بادبانی برای مسابقات والیبال ساحی، موج سواری و غیره استفاده میشود.

جنس پارچه پرچم رومیزی تبلیغاتی

معمولا برای چاپ پرچم رومیزی تبلیغاتی از دو نوع ساتن استفاده میشود، یک نوع اصل و یک نوع از پارچه های ساتن دیگر.

پارچه ساتن اصل چه ویژگی هایی دارد

بالاترین بازدهی هنگام چاپ پرچن را دارا میباشد، رنگ های واقعی بعد از چاپ حاصل میشود، دارای بافتی ریز و جنس بسیار لطیف بوده، دارای رنگ های سفیدتر در مقایسه با پارچه های دیگر.

پارچه های ساتن دیگر چه ویژگی هایی دارند

دارای بافتی درشت و جنسی خشک میباشد، بازدهی ضعیف و بسیار کم هنگام چاپ در مقایسه با ساتن اصل، تغییر رنگ محسوس بعد از عملیات چاپ و افت کیفیت، رنگ آن طوسی بسیار کمرنگ مایل به سفید میباشد.

چاپ پرچم تشریفاتی در مجموعه جوپنزا

مجموعه جوپنزا با بیش از یک دهه است که در تولید و ارائه هدایای تبلیغاتی فعالیت میکند، در چاپ پرچم هم خوش درخشیده است و با ارائه بهترین طراح ها در زمینه تولید پرچم تشریفات و استفاده از پارچه های با کیفیت و با ریشه دوزی مناسب خدمات خود را به مشتریان گرامی عرضه میکند. طراحی پرچم تشریفات هم به صورت یک رو و هم دو رو در کارگاه های هدایای تبلیغاتی مجموعه جوپنزا انجام میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *