تاثیر هدایای تبلیغاتی خاص بر تبلیغات موثر🎁

هدایای تبلیغاتی خاص

هدایای تبلیغاتی خاص لازمه هر کسب و کار موفقی بهره گیری از صنعت تبلیغات و بازاریابی است. با این حال خیلی از افراد نمیتوانند از بین ده ها راه مختلف یک کدام از این راه ها را انتخاب کنند و از آن در جهت تبلیغ کسب و کار استفاده نمایند. با وجود مسیر های مختلف تبلیغاتی معمولا برای یک کسب و کار یک یا چند از مسیر ها قابل استفاده است. زیرا عوامل مختلفی در انتخاب نوع تبلیغ دخیل هستند که شما عزیزان میتوانید با شناختن این عوامل درست ترین مسیر را انتخاب نمایید. به همین منظور ما مقاله پیش رو را برای شما آماده کرده ایم تا بتوانید به کمک آن در مسیر بیزینس خود موفق باشید. ما در این مقاله بیشتر سعی کرده ایم در حوضه هدایای تبلیغاتی صحبت کنیم. اما این بدان معنی نیست که از روش های دیگر بازاریابی حرفی زده نشود. پس چنانچه مایل هستید تا انتهای مقاله با ما باشید.

تاثیر هدیه تبلیغاتی خاص بر تبلیغات موثر

حال که میخواهیم در مورد هدایای تبلیغاتی خاص صحبت کنیم ابتدا لازن است از تاثیر تبلیغات بر کسب و کار قدری صحبت کنیم. در گذشته معمولا در یک شهر یک خشک شویی، یک یا دو قالی شویی، یک یا دو چاپخانه و حتی یک یا دو فرش فروش وجود داشت که مردم آن شهر مستقیما برای خرید به این مراکز مراجعه میکرند. در آن زمان رقابت میان بازاریان و کسب و کارهای مختلف معنا و مفهومی نداشت. در هر کار تعداد رقیبان بسیار پایین بود و مشتریان نیز محدود به شهر و محله بودند. اما امروزه اینگونه نیست. امروزه افراد زیادی در یک زمینه در حال فعالیت هستند. از این رو برای دیده شدن لازم است اقدامات مختلفی از جمله تبلیغات صورت گیرد. در یک شهر ممکن است ده ها فرش شروش، ده ها خشک شویی و ده ها قالی شویی مشغول به کار باشند. پس بدیهی است هر یک از این بیزینس ها برای دیده شدن لازم است تبلیغات انجام دهند.

هدیه تبلیغاتی چیست؟

هدیه تبلیغاتی خاص به محصولاتی گفته میشود که در طی چاپ یک لوگو یا شعار تبلیغاتی خصوصی سازی شده باشد. درواقع هدیه تبلیغاتی به یک محصول خاص اتلاق نمیشود. این هدایا میتوانند شامل هر محصولی با هر طرح و رنگی باشند. پس خبر خوب اینکه برای انتخاب هدایای تبلیغاتی هیچ محدودیت خاصی ندارید‌. شما میتوانید بر اساس سلیقه خود و نیاز مشتری هر محصولی را انتخاب نمایید و با چاپ لوگوی کسب و کارتان آن را خصوصی سازی کنید. هدایا میتوانند بر اساس جنسیت، سن و شغل انتخاب شوند. همین موضوع میتواند به شما در انتخاب هدیه بسیار زیادی داشته باشد. برای مثال اگر مشتریان شما فقط خانم هستند انتخاب برای شما محدود و غربال میشود. در این شرایط لازم است فقط به سراغ محصولات مورد علاقه خانم ها بروید. وسایلی نظیر لوازم آرایش، کیف آرایشی، ساعت تبلیغاتی و غیره میتوانند انتخاب بسیار مناسبی در این زمینه باشند.

هدایای تبلیغاتی را با چه کسانی هدیه دهیم؟

در میان افراد مختلف سه گروه وجود دارند که کاندید دریافت هدیه تبلیغاتی هستند.

●گروه اول، مجموعه یک شرکت هستند. طبیعتا برای آنکه افراد یک مجموعه بتوانند کار خود را به درستی انجام دهند لازم است از شرایط و کارفرمای خود رضایت داشته باشند. بنابراین لازم است هراز چند گاهی با دادن هدیه تبلیغاتی کارمندانتان را خوشحال کنید.

●اما گروه دوم؛ مشتریان هستند. یک کسب و کار با وجود مشتریان رونق میگیرد. بدون وجود ارباب رجوع یا مشتری هیچ کسب و کاری نمیتواند دوام آورد. پس در مرحله دوم لازم است مشتریان خود را با دادن هدیه خوشحال نمایید و آن ها را به مشتری وفادار و متعهد تبدیل کنید.

●سومین گروه؛ همکاران هستند. گاهی یک شرکت بر اساس سیاست های خاص خود با شرکت های دیگر همکاری میکند. بنابراین لازم است برای ایجاد یک رابطه حسنه و نشان دادن حسن نیت از هدایا استفاده نمایید. قاعدتا در چنین شرایطی استفاده از هدایه تبلیغاتی خاص بسیار مهم و حائز اهمیت است.

هدیه تبلیغاتی و تاثیر آن بر جذب مشتری

هدیه تبلیغاتی میتواند تاثیر بسیار زیاد و شگفت انگیزی در جذب مشتری داشته باشد. همه ما تا کنون از لذت دریافت هدیه بهره مند شده ایم. هدایا میتوانند باعث ایجاد یک حس فوق العاده در فرد هدیه گیرنده شوند. برای مثال گاهی ممکن از دوست خود ناراحت شده باشید. به طوری که دیگر قصد دوستی و ارتباط مجدد با آن فرد را نداشته باشید. اما وقتی هدیه ای از سمت همان دوستتان دریافت کرده اید تمامی کینه ها به یکباره پاک شده اند. جالب تر آنکه در چنین شرایطی اصلا ارزش مادی هدیه در نظر گرفته نمیشود. تنها چیزی که اهمیت دارد ارزش معنوی هدیه است. حال هدیه تبلیغاتی خاص هم همین تاثیر را بر مشتری میگذارد. به طوری که اگر به مشتریانتان هدیه بدهید همین هدیه میتواند باعث ایجاد یک حس مثبت و وافاداری در فرد شود. به همین دلیل است که ما نباید قدرت هدایای تبلیغاتی را دست کم بگیریم.

انواع هدایای تبلیغاتی خاص

در این بخش به معرفی انواع هدیه تبلیغاتی خاص میپردازیم: محصولات خاص و مختلفی میتوانند به عنوان هدیه تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرند. از ظروف خانگی گرفته تا ست محصولات الکترونیکی. برخی شرکت ها حتی برای مجموعه خود  سرویس چینی و ظروف خانگی تهیه میکنند. این بدان معناست که هیچ محدودیتی در تهیه هدیه تبلیغاتی وجود ندارد. محصولاتی نظیر ساعت مچی، ساعت دیواری، ساعت رومیزی، تقویم رومیزی، تقویم دیواری، سررسید، سالنامه، پاوربانک، هندزفری، هدفون، خودکار، فلش تبلیغاتی ،ماگ و صدها محصول دیگر میتوانند به عنوان هدیه تبلیغاتی خصوصی سازی شوند. فقط کافیست لوگو یا آرم تبلیغاتی یک برند برروی این محصولات حک شود. پس دقت داشته باشید که هدایای تبلیغاتی میتوانند هرچیزی باشند. این شما هستید که یک کدام از این محصولات را انتخاب میکنید.

هدایای تبلیغاتی خاص چه محصولاتی هستند؟

شاید ابتدا گمان کنید منظور از هدیه تبلیغاتی خاص هدیه ای است که از هدیه ای بسیار خاص با طراحی ویژه است. اگر چه در شرایط خاص میتوان از این قبیل هدایا تهیه کرد و به مشتریان ویژه و خاص خود هدیه داد. اما واقعیت چیز دیگریست. هرچقدر شما به ارتباط هدیه با مشتری دقت داشته باشید قطعا هدیه خاصی را تهیه کرده اید. یعنی اگر در هنگام تهیه هدیه به این دقت داشته باشید که هدیه از هر نظر مطابق میل و سلیقه مشتری باشد، آن هدیه برای فرد هدیه گیرنده خاص خواهد بود. مثلا اگر شما برای یک خانم، پک لوازم آرایش تهیه کنید این هدیه خاص ترین هدیه برای فرد محسوب میشود. یا اگر برای یک آقا ست هدیه الترونیکی تهیه کنید قطعا این هدیه جز خاص ترین هدایایی خواهد بود که آن فرد تاکنون دریافت کرده است. پس این انتخاب و دقت شماست که هدیه را از هر نظر خاص میکند.


کیفیت هدایای تبلیغاتی

مورد دیگری که باعث میشود یک هدیه تبلیغاتی خاص باشد کیفیت محصول است. کیفیت هدایا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. درواقع شما از یک هدیه برای یاداوری برند خود استفاده میکنید. حال اگر این هدیه از کیفیت بالایی برخوردار باشد باعث بالا رفتن سطح اعتبار شما خواهد بود. اگر هم این هدیه از کیفیت پایینی برخوردار باشد قطعا، کسب و کار شما را زیر سوال میبرد. پس هدیه شما، هویت شماست. از طرفی لازم است که این هدایا را برای مشتریان یا همکاراناتان بفرستید. حال اگر هدایا از کیفیت خوبی برخوردار نباشند یعنی برای فرد اهمیت و ارزشی قائل نشده اید و برعکس. یعنی اگر خدایا از کیفیت خوبی برخوردار باشند یعنی فرد مورد نظر نزد شما جایگاه ویژه ای دارد. پس سعی کنید به این نکته به خوبی توجه کنید. کیفیت مهم ترین اصل در تهیه هدایای تبلیغاتی محسوب میشود.

بسته بندی هدایای تبلیغاتی

 

بسته بندی یکی از اصلی ترین عواملی است که میتواند افراد را تحت تاثیر قرار دهد. زیرا همانطور که میدانید اولین ارتباطی که افراد با یکدیگر و با اشیا برقرار میکنند ارتباط چشمی است. حال اگر یک محصول از زیبایی بصری برخوردار باشد قطعا میتواند مشتری را در کمترین زمان به خود جذب کند. پس اگر میخواهید یک هدیه تبلیغاتی خاص را به مشتریان خود اهدا کنید آن را در بسته بندی های مناسب قرار دهید.برای مثال برای اهدا شکلات تبلیغاتی می توانید آنها را در جعبه های خاص قرار دهید. زیرا این کار باعث ایجاد یک تاثبر کاملا مثبت در فرد میشود. حال چنانچه بسته بندی که برای محصول خود در نظر گرفته اید زیبا و چشم نوار نباشد نتیجه عکس خواهد شد. یعنی هرچقدر هم از هدایای خاص و نفیس استفاده کرده باشید در نگاه اول هدیه بی ارزش به نظر میرسد.

از چه شرکتی هدیه تبلیغاتی تهیه کنیم؟

اگر میخواهیم یک هدیه تبلیغاتی خاص را تهیه کنیم باید آن را از یک مرکز معتبر تهیه کنیم. اما این مرکز باید چه ویژگی هایی داشته باشد که ما بتوانیم برای تهیه هدیه بدان مراجعه نماییم؟ در ادامه به این مطلب میپردازیم:

● در زمینه طراحی هدیه تبلیغاتی رویکردی به روز داسته باشد.
● ترندهای روز در دنیای هدایای تبلیغاتی را بشناسند و کاملا بروز باشند.
●مشاوره و خدمات کاملا حرفه ای به مشتریان خود ارائه دهند.
●محیط و فضای بیزینس و کسب و کار را به خوبی بشناسند.
●نگاهی جامع و دقیق به هدیه های تبلیغاتی داشته باشند.
●قیمت های رقابتی داشته باشند یعنی نسبت به رقیبان خود قیمت خوبی را ارائه داده باشند.
●دارای یک تیم پشتیبانی قوی، فعال و پاسخگو باشد.
●در زمینه طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی حرفه ای عمل کند.
●در کمترین زمان تمامی سفارشات را به دست مشتریان میرساند.

چه چاپخانه ای برای سفارش هدیه تبلیغاتی مناسب است؟

چاپخانه ها یکی از بهترین مراکز برای تهیه هدیه تبلیغاتی محسوب میشوند. اما این به شرطی است که چاپخانه مورد نظر از لحاظ امکانات کامل و عالی باشد. یک چاپخانه باید امکان چاپ روی تمامی اجناس را داشته باشد. یعنی بتوان برروی تمامی محصولات را با هر متریالی اقدام به حک لوگو کرد. پلاستیک، چرم، کاغذ، پارچه و غیره از جمله متریالی است که در  ساخت یک هدیه تبلیغاتی خاص مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین پیشنهاد میشود برای ثبت سفارش های خود به یک مرکز چاپ معتبر و با سابقه و مجهز مراجعه نمایید. در همین راستا ما میتوانیم چاپخانه مجریان را به شما عزیزان معرفی کنیم. این چاپخانه از هر نظر مجهز و کامل است. به طوری که دارای بروز ترین ابزارآلات روز دنیا برای چاپ هستند. از طرفی یک تیم حرفه ای وظیفه چاپ این محصولات را بر عهده دارد. بنابراین میتوان با خیال راحت به این مرکز مراجعه نمایید.

 

روش های مختلف بازاریابی

به جز روش تهیه هدیه تبلیغاتی خاص روش های متنوع دیگری برای تبلیغات وجود دارد. هر کدام از این روش ها بسته به عوامل مختلفی میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند. برای مثال تبلیغات رسانه ای یکی از بهترین و تاثیر گذارترین روش های تبلیغاتی محسوب میشود. اما چیزی که در اینجا حائز اهمیت است هزینه بسیار بالای این روش تبلیغاتی است. بنابراین هر کسب و کاری امکان استفاده از تبلیغات رسانه ای را ندارد.
روش دیگری که در بازاریابی میتوان از آن در زمینه تبلیغات استفاده کرد، تهیه پوستر، بنر و بروشور است. این روش ها دارای هزینه متناسب و تاثیر گذاری قابل قبولی هستند. بنابراین پیشنهاد میشود کسب و کارهایی که به تازگی کار خود را آغاز کرده اند میتوانند از این روش استفاده نمایند.

حرف آخر

اگر چه روش های تبلیغاتی متنوعی در دنیای بازاریابی وجود دارد ولی تهیه یک هدایای تبلیغاتی خاص مانند استفاده از لیوان شیشه ای تبلیغاتی از هر نظر بصرفه است. هزینه مناسب و تاثیر گذاری بالای این روش سبب شده است که این روش جز بهترین روش های بازاریابی محسوب شود. هدایا امروز در سرتاسر دنبا جز پرکاربرد ترین روش های تبلیغاتی هستند. به طوری که حتی بزرگترین کمپانی های جهان هم از این روش در راستای رشد کسب و کار خود بهره میگیرند. بنابراین به شما عزیزان پیشنهاد میشود که اگر میخواهید با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را داشته باشید از هدایای تبلیغاتی غافل نشوید. خب امیدواریم تا اینجا از مقاله لذت برده باشید و به هدف دلخواهتان رسیده باشید. هدف ما پیشرفت هرچه بهتر و بیشتر شماست. به همین دلیل سعی کردبم مهم ترین و کاربردی ترین مطالب را در این مقاله بیاوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *