روش های استفاده از هدایای تبلیغاتی+مزایا🎁

روش های استفاده از هدایای تبلیغاتی

روش های استفاده از هدایای تبلیغاتی

 

ممکن است برای کسب و کار خود تعدادی هدیه تبلیغاتی آماده کرده باشید اما اطلاع خاصی از روش های استفاده از هدایای تبلیغاتی ندارید. درواقع اگر شما هدایای تبلیغاتی را به افراد درست اهدا نکنید ممکن است نتیجه درستی از تبلیغات خود دریافت نکنید. در چنین صورتی تمامی سرمایه شما هدر میرود. از این رو چنانچه شما نیز دارای یک کسب و کار هستید و تاکنون از روش های بازاریابی نظیر هدایا استفاده نکرده اید این مقاله را از دست ندهید. ما در اینجا سعی میکنیم راهکار های مفیدی در جهت تبلیغات به شما عزیزان آموزش دهیم. همچنین روش استفاده از هدایای تبلیغاتی در این مقاله مطرح خواهد شد. پس اگر به عنوان یک بازاریاب مایل به دریافت این اطلاعات هستید تا انتها با ما همراه باشید.

 

پیش از آنکه به مسئله روش های استفاده از هدایای تبلیغاتی بپردازیم بهتر است ابتدا قدری از هدایای تبلیغاتی و کاربرد های آن صحبت کنیم. درواقع هر کسب و کاری برای توسعه و پیشرفت خود و سقبت گرفتن نسبت به رقیبان خود به تبلیغات احتیاج دارد. در دنیای امروز که تعداد کسب و کارهای مشابه به شدن افزایش پیدا کرده است، هر بیزینسی برای دیده شدن باید از تبلیغات استفاده نماید. اگر چه برای موفقیت در کسب و کار کیفیت خدمات ارائه شده بسیار مهم است اما کافی نیست. بنابراین استفاده از روش ای مختلف تبلیغاتی امری اجتناب ناپذیر است. اما در این میان یکی از بهترین و ارزان ترین روش ها به کارگیری هدایای تبلیغاتی می باشد. طی این روش یک سری محصولات خاص و کاربردی خصوصی سازی شده مانند هدایای تبلیغاتی الکترونیکی  است که به مشتریان ارائه میشود. برروی این هدایا عموما لوگو یا آرم کسب و کار شما حک میشود.

 

هدایای تبلیغاتی روشی موثر و مفید برای پیشرفت بیزینس ما محسوب میشود. اما زمانی این اثر گذاری بیشتر میشود که شما هدایا را به افراد درست اهدا نمایید. کارمندان، مشتریان جدید و مشتریان دائمی سه گروهی هستند که کاندید دریافت هدایای تبلیغاتی هستند. کارمندان شما برای عملکرد بهتر به تشویق شدن نیاز دارند، مشتریان جدید شما نیز برای تشویق و مراجعه مجدد به یک کارت ویزیت و تشویقی نیازمند هستند. مشتریان ثابت شما هم به یک تخفیف یا هدیه نیازدارند. شما اگر به این سه گروه از هدایای تبلیغاتی اهدا کنید قطعا نتیجه خوبی ازآن دریافت خواهید کرد. اما قبل از این موارد انتخاب هوشمندانه هدایای تبلیغاتی میتواند در نهایت تاثیر شگفت انگیزی در نتیجه تبلیغات داشته باشد.

 

مزایای استفاده از هدایای تبلیغاتی در کمپین تبلیغاتی

 

از روش های استفاده از هدایای تبلیغاتی میتوان به استفاده از آن ها در کمپین تبلیغاتی اشاره نمود. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره خواهیم کرد:

  • ملموس شدن و دیده شدن نام برند

طبق آمار حدود 80 درصد افراد جامعه برای دریافت هدایای تبلیغاتی مشتاق هستند. حال چنانچه افراد در یک کمپین تبلیغاتی موفق به دریافت یک هدیه شوند خود میتواند تاثیر بسزایی در دیده شدن برند شما داشته باشد.

  • مقرون به صرفه بودن

هدایای تبلیغاتی روشی بصرفه و به شدت تاثیر گذار است. پس چنانچه هزینه تبلیغات گران قیمتی نظیر تبلیغات رسانه ای را ندارید میتوانید از هدایای تبلیغاتی استفاده نمایید.

  • ماندگاری بالای هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی اگر از میان محصولاتی کاربردی و زیبا انتخاب شده باشند میتوانند برای همیشه در دست مشتری شما باقی بمانند. پس این روش روش ماندگار و تاثیر گذار است.

 

نحوه اثر بخشی هدایای تبلیغاتی چگونه است؟

در راستای موضوع روش های استفاده از هدایای تبلیغاتی، بهتر است به نحوه اثر بخشی هدایای تبلیغاتی بپردازیم.  درواقع هدایای تبلیغاتی نه تنها باعث جذب مشتری میشود بلکه باعث تبدیل مشتریان بلقوه به مشتریان بلفعل هم میشود. پس نباید اهمیت و تاثیر این هدایا را نادیده گرفت. هدایای تبلیغاتی مانند شکلات تبلیغاتی به نوعی حسن نیت شما را نشان میدهند و به مشتریان این پیام را القا میکند که شما قدر دان حضور آن ها خواهید بود. از طرفی هدایای تبلیغاتی اثراتی ماندگار از طرف شما هستند. هر نوع تبلیغ دیگری نظیر بروشور یا کارت ویزیت پس از مدتی از بین میرود ولی هدایای تبلیغاتی برای مدت طولانی در دست مشتری باقی میماند. حال آنکه اگر هدیه با ارزشی باشد ممکن است سال ها از آن استفاده شود. جالب است بدانید گاهی افراد این قبیل هدایا را به دیگری هدیه میدهند. با این کار لوگوی برند شما دست به دست میچرخد و مانند یک کارت ویزیت در دست افراد قرار میگیرد.

چگونه انتخابی هوشمندانه داشته باشیم

 

حال که روش های استفاده از هدایای تبلیغاتی را آموختیم بهتر است بدانیم در تهیه هدایای تبلیغاتی چگونه انتخاب هوشمندانه ای داشته باشیم. یک هدیه زمانی باعث جذب مشتری شود که به درستی انتحاب شده باشد. برای مثال اگر شما یک ست لوازم آرایش را به یک آقا هدیه دهید، گویی سر به سر او گذاشته اید. اما اگر به یک آقا ست کیف و کمربند هدیه دهید باعث خوشحالی و ایجاد یک حس کاملا مثبت در آن فرد شده اید. اگر چه این مثال قدری اغراق بود و ممکن نیست چنین اشتباهی در اهدای هدایای رخ دهد. اما برای ملموس شدن ماجرا لازم بود مثالی به همین وضوح آورده شود. در مثالی بهتر میتوان به هدیه تبلیغاتی نظیر فندک اشاره کرد. چنانچه در میان کارمندان خود فردی سیگاری سراغ دارید میتوانید به عنوان هدیه تبلیغاتی به وی فندک هدیه دهید. اما همین هدیه به فرد غیر سیگاری ممکن است چندان خوشایند نباشد.

 

 

حرف آخر

امیدواریم تا اینجا از مقاله لذت برده باشید. اما چیزی که میخواهم به عنوان حرف آخر بدان اشاره کنم بحث ماهیت هدیه است. همه ما تجربه هدیه گرفتن را داریم. هیچ یک از ما نمیتوانیم منکر خوشحالی پس از دریافت هدیه باشیم. پس از همین موضوع میتوان به اهمیت روش های استفاده از هدایای تبلیغاتی پی برد. از این رو به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم در کنار تمامی روش های تبلیغاتی خود از این هدایا مانند فلش تبلیغاتی، ،خودکار تبلیغاتی ،صنایع دستی تبلیغاتی  و…نیز استفاده نمایید. این روش روشی ثابت شده و تاثیر گذار است که میتوانید با اندک سرمایه خود از تاثیرات آن بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *