چاپ ماسک تبلیغاتی چگونه انجام میشود؟

 ماسک تبلیغاتی ،بهداستی است یا خیر ؟ مسلماً ماسک‌های صورت نماد کلیدی فاصله‌گذاری اجتماعی هستند و حضور آن‌ها همچنین می‌تواند به محیط کار کمک کند تا احساس امنیت بیشتری نسبت به کووید داشته باشد.چاپ ماسک طیف وسیعی دارد وبا گذشت زمان طرح ها و مدل های متنوعی تولید میشود.تنوع در چاپ ماسک به مصرف کننده کمک می‌کند تا با سازگاری با روش جدید زندگی، احساس راحتی بیشتری کند.با وجود بسیاری از ماسک‌های تجاری قابل استفاده مجدد که محافظت در برابر ذرات مضر – از جمله باکتری‌ها، همچنین گرد و غبار و گرده گل‌ها – را ارائه می‌کنند، این ماسک‌ها برای اطمینان از سلامت و ایمنی شما ضروری هستند.اما ایا چاپ روی ماسک و استفاده از ماسک های تبلیغاتی برای سلامتی و بهداشت خطری ایجاد نمیکند؟ با ما همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

 

انواع ماسک ها را بشناسیم

ماسک‌های پزشکی نوعی تجهیزات حفاظت فردی هستند که برای جلوگیری از گسترش عفونت‌های تنفسی استفاده می‌شوند. این ماسک ها دهان و بینی فرد مصرف کننده را می پوشاند و اگر به درستی استفاده شود، ممکن است در جلوگیری از انتقال ویروس ها و باکتری های تنفسی موثر باشد.3نوع اصلی ماسک وجود دارد و چاپ ماسک برای هر کدام صورت میگیرد، که برای جلوگیری از عفونت تنفسی استفاده می شود.

1-ماسک پرستاری :

که گاهی به عنوان ماسک صورت نیز شناخته می شوند،این ماسک ها 3 لایه هستند 1 لایه ی داخلی به اسم ملت و لایه های درونی و بیرونی به نام اسپان . لایه ی ملت باعث جلوگیری از انتقال آلودگی و ویروس و … میشود، در چاپ ماسک، چاپ روی لایه ی اسپان انجام میشود.با توجه به قیمت مناسب این محصول یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی محسوب می شود.

2- ماسک سه بعدی:

این ماسک ها بر اساس نوع و اندازه ذرات عفونی که قادر به فیلتر کردن آنها هستند، متفاوت هستند. ماسک های 3 بعدی میتوانند 4،5،6 لایه باشند که شامل 2تا 3 لایه ملت و 2 تا 3 لایه اسپان میشود. ماسک‌های صورت بیشتر برای ویروس‌های تنفسی استفاده می‌شوند که از طریق قطرات پخش می‌شوند.
قطراتی که مسافت‌های کوتاهی را طی می‌کنند و با سرفه یا عطسه منتقل می‌شوند. ماسک‌های صورت اغلب به‌صورت شل قرار می‌گیرند و از پخش اسپری‌ها و قطرات بزرگ توسط فرد استفاده می‌کنند و همچنین از تماس دست به چهره جلوگیری می‌کنند. ماسک‌های 3 لایه 95 درصد ذرات معلق در هوا را مسدود می‌کنند.
آنها محکم هستند و از استنشاق ذرات عفونی کوچکتر که می توانند پس از سرفه یا عطسه فرد مبتلا در فواصل طولانی در هوا پخش شوند، جلوگیری می کنند. بیماری هایی که نیاز به استفاده از ماسک 3 لایه  دارند عبارتند از سل، آبله مرغان و سرخک. ماسک‌های 3 لایه را نمی‌توان برای افراد دارای موهای صورت یا کودکان استفاده کرد.
زیرا دستیابی به تناسب مناسب دشوار است. در این موارد، ممکن است به جای آن از یک ماسک مخصوص به نام ماسک تصفیه کننده هوای برقی استفاده شود.

3-ماسک پارچه ای:

ماسک پارچه ای تبلیغاتی ماسکی است که از منسوجات معمولی، معمولاً پنبه ای ساخته شده و روی دهان و بینی استفاده می شود. زمانی که ماسک‌های مؤثرتر در دسترس نیستند و فاصله‌گذاری فیزیکی غیرممکن است. ماسک‌های پارچه‌ای صورت توسط آژانس‌های بهداشت عمومی برای «کنترل منبع» بیماری در شرایط اپیدمی توصیه می‌شوند تا از دیگران در برابر قطرات مملو از ویروس در تنفس، سرفه‌ها و افراد آلوده به ماسک محافظت کنند. عطسه می کند از آنجایی که این ماسک‌ها نسبت به ماسک‌های 3لایه، ماسک‌های جراحی یا فاصله‌گذاری فیزیکی در محافظت از پوشنده در برابر ویروس‌ها موثر نیستند، توسط آژانس‌های بهداشت عمومی به عنوان تجهیزات حفاظت شخصی در نظر گرفته نمی‌شوند. آنها توسط عموم مردم در محیط های خانگی و اجتماعی به عنوان محافظت در برابر بیماری های عفونی و آلودگی ذرات معلق استفاده می شوند.ماسک های پارچه ای اکثرا قابلیت کشش دارند و دارای رنگ ها و طرح های متفاوتی هستند امروزه با فراگیری در استفاده از ماسک چاپ ماسک پارچه ای و تزیینی بسیار مرسوم شده است البته باید توجه شود که چاپ ماسک به صورت کاملا بهداشتی و مکانیزه انجام شود.

 

چاپ ماسک تبلیغاتی و مزیت آن

ماسک تبلیغاتی با قابلیت چاپ کردن برند شرکت یا فروشگاه فرصتی برای تبلیغ کسب و کار شده است که میتوانید لوگو شرکت، نام شرکت و .. را با طراحی جذاب و زیبا به کارمندان و مشتریان خود ارایه دهید شما میتوانید با چاپ ماسک با برند خود و هدیه دادن به افرادی که به محل کار شما می آیند هم کمک به سلامتی جامعه کنید هم تبلیغاتی بسیار عالی و ساده از برند و کسب و کار خود کنید.

انواع روش های چاپ روی ماسک 

1-چاپ شابلونی که لوگو یا طرح و نام شرکت شما روی شابلون عکاسی می شود و میتوان با رنگ های مختلف به روی ماسک انتقال داده شود که غیر بهداشتی است .

2- چاپ تامپو که چاپ ماسک با این روش ها با دخالت دست و کارگر بوده و بر روی میز کار کثیف زده می شود که غیر بهداشتی است.

3- چاپ ماسک با سامبلیمیشن که برای ماسک پارچه ای با مقاومت بالا و قابل شست و شو و پارچه سفید و روشن انجام میشود.

3-چاپ مدیا برای ماسک پارچه ای زده می شود که در این روش لوگو با استفاده از پرس حرارتی تثبیت میشود

البته روشی نیز وجود دارد که به صورت دیجیتالی و کاملا بهداشتی انجام میشود که در ادامه به چگونگی این روش میپردازیم.

سیستم چاپ روی ماسک به صورت دیجیتالی

در این روش ما ابتدا لایه ی بیرونی یا همان اسپان را از کارخانه سازنده تحویل میگیریم و از طریق دستگاه های دیجیتال و تمام اتومات و بدون دخالت دست، طرح یا لوگو مشتری را با هر رنگی که دارد روی لایه بیرونی یا همان اسپان چاپ میکنیم. لازم میدانم تاکید کنم تمام این فرآیند در محیطی کاملا استرلیزه انجام میشود تا بهداشتی و عاری از هر گونه آلودگی باشد.
پس از این مراحل این لایه دوباره به کارخانه میرود تا لایه ی درونی و لایه ی ملت که باعث میشود آلودگی و ویروس منتقل نشود به آن اضافه شود و پرس شود و کش های ماسک به آن متصل شود و در انتها ماسک ها بسته بندی شده و تحویل مشتری میگردد.

این دستگاه فقط در 2 چاپخانه قابل انجام است که یکی از آنها جوپنزا است که تماما بدون دخالت کارگر صورت می گیرد.
چاپخانه دیگر که از این تکنولوژی استفاده میکند چاپخانه مجریان است .

دردیگر روش های چاپ ماسک که در بازار وجود دارد به دلیل اینکه این دستگاه را ندارند به صورت دستی و غیر بهداشتی تولید میشود. در این روشها ماسکهای آماده میخرند روی میز کار قرار میدهند از طریق شابلون با جوهر ،مرکب روی آن میکشند.

معایب چاپ دستی و تامپو روی ماسک :

1- با استفاده از دخالت دست انجام میشود.
2- میز کار به دلیل آلودگی و آغشته شدن به رنگ و کثیف بودن باعث میشود لایه ی درونی ماسک روی دهان انسان قرار میگیرد. به آن مالیده میشود و باعث بیماری های بیشتری میشود.
3- رنگی که به کار میرود خوراکی نیست و باعث ایجاد سردرد و میگرن و غیره میشود.

4- عدم استرلیزه بودن محیط ( معمولا این کارها در فضاهای زیرزمینی و غیر بهداشتی و کارگاهی انجام می شود )

5- عدم سازگاری رنگ چاپ شده با رنگ سازمانی شرکت

6- عدم کیفیت چاپ و امکان اختلاف محل چاپ در ماسک ها دیده می شود

ما در شرکت جوپنزا به صورت کاملا تمام اتومات بدون دخالت دست این کار را انجام میدهیم . برای بازدید از فرایند چاپ بهداشتی و محیط استرلیزه جوپنزا با کارشناسان شرکت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *