روان نویس تبلیغاتی چیست؟چه کاربردی دارد

روان نویس تبلیغاتی چیست

از گذشته تا به امروز قلم ها وسیله ای برای نگارش اندیشه ها، دانش ها و … می باشند. اما امروزه قلم ها جایگاه ویژه ای در زمینه تبلیغات و بازاریابی پیدا کرده اند، به گونه ای از آن ها به عنوان یکی از محبوب ترین و خوش قیمت ترین هدایای تبلیغاتی در بازار ایران یاد می شود. قلم های تبلیغاتی به طور کل به سه دسته ی روان نویس ها، خود نویس ها و خودکار ها تقسیم می شود. ما در این مقاله مطالب مانند روان نویس تبلیغاتی چیست، کاربرد و انواع آن، تفاوت این سه قلم با یکدیگر و همچنین نکاتی باید در هنگام سفارش روان نویس به عنوان هدیه ای تبلیغاتی باید به آن توجه کنید، را برای شما آورده ایم. اگر شما هم برای خرید و سفارش یکی از این قلم های تبلیغاتی به عنوان هدیه تردید دارید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

روان نویس تبلیغاتی چیست؟

شاید سوال، روان نویس تبلیغاتی چیست؟، برای بعضی از افراد بسیار عجیب و بی اهمیت باشد؛ اما لازم به ذکر است که جواب آن، زمانی اهمیت پیدا می کند که، اکثر افراد روان نویس را با خود نویس های تبلیغاتی اشتباه می گیرند.

روان نویس نوعی قلم، از خانواده نوشت افزار ها است که دارای جوهری مایع و مخزنی که در طول زمان از آن نگهداری می کند، می باشد. بسیاری از افراد بر این باورند که روان نویس ها قلمی میان خودکار و ماژیک هستند، با این تفسیر که در قسمت نوک شبیه خودکار، و در قسمت جوهر شبیه ماژیک می باشند.

کاربرد روان نویس های تبلیغاتی:

کاربرد روان نویس تبلیغاتی را از دو نظر و دو دیدگاه می توان تعریف کرد؛ که ما در ادامه هر دو دیگاه را برای شما تعریف خواهیم کرد.

  1. دیدگاه اول، نوع و کیفیت نوشتاری: روان نویس ها به خاطر اینکه می توانند بسیار راحت و آسان بر روی کاغذ ها حرکت کنند، بسیار مورد توجه نویسندگان، خوش نویسان و همچنین تند نویسان قرار گرفت اند. البته لازم به زکر است که اگر کند نویس هستید، استفاده از روان نویس را کنار بگذارید، چرا که جوهر مایع روان نویس ها، به راحتی و به سرعت بر روی صفحه کاغذ پخش خواهد شد.
  2. دیدگاه دوم، خاصیت بازاریابی و تبلیغات روان نویس ها: همان گونه که می دانید، در بازار ایران از روان نویس های تبلیغاتی به هدایایی لوکس یاد می شود. به همین دلیل به شرکت های بزرگ و برند های معروف پیشنهاد می کنیم حتماً از خاصیت بازاریابی این هدیه تبلیغاتی غافب نشوند و حتماً از آن استفاده کنند.از جمله محصولات تبلیغاتی دیگر می توان به ماگ تبلیغاتی اشاره کرد.

البته توجه داشته باشید که تمامی افراد و کسب و کار ها می توانند از این هدیه برای تبلیغات خود استفاده کنند، اما بهتر است به یاد داشته باشند که روان نویس های تبلیغاتی هدیه ارزان قیمتی نخواهد بود، و به بودجه ی نسبتاً خوبی (تعداد در قیمت نهایی تاثیر دارد) نیاز خواهند داشت.

انواع روان نویس تبلیغاتی

انواع روان نویس های تبلیغاتی:

روان نویس ها هم همانند هر محصول تبلیغاتی دیگر دارای انواع مختلفی می باشند همانند: روان نویس های فانتزی، روان نویس نوک ساچمه ای، روان نویس نوک نمدی، روان نویس های ژله ای، روان نویس های بدنه فلزی و … . ما در این بخش درباره ی تعدادی از این موارد صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  • روان نویس های فانتزی:

    این نوع روان نویس ها یکی از محبوب ترین روان نویس های تبلیغاتی موجود در بازار هستند. لازم است بدانید که این نوع روان نویس ها عموماً برای رنج های خاصی طراحی شده و برای هر رده سنی مناسب نمی باشد. پس هنگام سفارش این نوع روان نویس ها حتماً به رده سنی مخاطبان خود دقت نمایید.

 

  • روان نویس هایی با بدنه فلزی:

    روان نویس های با بدنی فلزی یکی از شیک ترین و کلاسیک ترین هدایای تبلیغاتی محسوب شده و به طبع به دلیل جنس خوب بدنه قیمت بالا تری نسبت به باقی روان نویس ها خواهد داشت. در هنگام سفارش این نوع روان نویس ها توجه داشته باشید که تعدادی از افراد با بدنه ی سنگین آن ها ارتباط بر قرار نکرده و طرفدار آن نیستند.

 

 

  • روان نویس هایی با نوک ساچمه ای:

    روان نویس های ساچمه ای، به دلیل ساچمه ی کوچکی در قسمت نوک آن ها قرار گرفته است، بسیار روان تر و آسان تر بر روی کاغذ حرکت کرده و به فشار کمتری وارد می کند. این نوع روان نویس ها در بین افرادی که به تند نویس علاقه دارند، طرفدار پیدا کرده است.

بهتر است بدانید که این نوع روان نویس ها به علت ساچمه ی درونشان، نگارشی کمی ضخیم دارند.

 

  • روان نویس هایی با نوک نمدی:

    بیشتر روان نویس های پر طرفدار موجود در بازار مانند، روان نویس های استدلر، از این خانواده محسوب می شوند. روان نویس های جنس نمدی دارای نوکی ظریف و نازک می باشند. به همین دلیل برای افرادی که علاقه زیادی به نگارش های ظریف و یا خطاطی دارند، این مدل از روان نویس ها بسیار پیشنهاد می شود.

 

تفاوت های روان نویس، خودکار و خود نویس

 

تفاوت های روان نویس، خودکار و خود نویس نسبت به یک دیگر:

  • یکی از مزیت های روان نویس و خود نویس نسبت به خودکار ها، تعویض مخزن و جوهر آن ها در هنگام تمام شدن است، در حالی که نمی توان محافظ جوهر خودکار را عوض کرد.
  • اگر بخواهیم این سه محصول را بر اساس قیمت هایشان تقسیم بندی کنیم، خود نویس ها گران تر از روان نویس ها، و روان نویس ها گران تر از خودکار ها در بازار به فروش می رسند.
  • اگر بخواهیم میزان ماندگاری این محصولات را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که، جوهر خود نویس ها بسیار زود تر از روان نویس ها و خودکار ها خشک می شود. به همین خاطر بهتر است پس از استفاده در آن ها را بلا فاصله ببندید.
  • جوهر در روان نویس ها و خود نویس ها به شدت قابلیت پخش شدن و لک کردن لباس و کاغذ ها را دارند، در حالی که این اتفاق درباره ی خودکار ها به ندرت اتفاق میوفتد.
  • از نظر ظاهری و زیبایی روان نویس ها و خود نویس ها بسیار زیبا تر و شیک تر از خودکار ها می باشند.
  • به علت استفاده ی گسترده روان نویس ها در رنگ آمیزی، این محصول از تنوع رنگی بالاتری نسبت به خودکار ها و خود نویس ها بر خوردار است.
  • از لحاظ قطر نوشتاری، خود نویس ها قطر نوشتاری متغییری دارند، در حالی که خودکار ها و روان نویس ها از قطر نوشتاری ثابتی برخوردار هستند.

 

نکاتی باید در هنگام سفارش یک روان نویس تبلیغاتی به آن ها توجه نمایید:

  • همان گونه که گفتیم روان نویس ها از قطر های مختلفی بر خوردارند که شما می توانید بر اساس نیاز مخاطبانتان یکی از آن ها را انتخاب کنید.
  • روان نویس هایی با مقدار حجم تاوت در بازار ها به فروش می رسند. به طبع روان نویس هایی که حجم جوهر بالاتری دارند، بهتر است آن هایی است که حجم کمتری دارند.
  • روان نویس هایی که قابلیت تعویض محفظه جوهر ندارند را، تهیه نفرمائید.
  • برخی از روان نویس های موجود در بازار دارای محفظه جوهر یدک هستند، و به طبع از قیمت بالا تری نیز برخوردارند.
  • روان نویس هایی انتخاب کنید که سنگینی کمتری داشته باشند، چرا که قلم های سبک کمتر دست را اذیت کرده و به نیروی کمتری نیاز دارند.
  • یکی از قسمت هایی که می توانید در آن قسمت، روان نویس خود را شخصی سازی کنید، طرح روی بدنه ی روان نویس ها است. توجه داشته باشید که بر روی بدنه ی روان نویس ها تبلیغاتی باید آرم و لوگوی برند سفارش دهنده را حتماً به چاپ برسانید.

سخن پایانی:

قلم ها یکی از شخصی ترین وسایل محسوب شده و هر کس یک نوع از آن ها را برای نوشتن انتخاب می کند. ما در این مقاله درباره روان نویس تبلیغاتی چیست، کاربرد و انواع آن، تفاوت این سه قلم با یکدیگر و همچنین نکاتی باید در هنگام سفارش روان نویس به عنوان هدیه ای تبلیغاتی باید به آن توجه کنید، با شما صحبت کرده ایم تا بتوانید انتخابی درست برای مخاطبان کسب و کار خود داشته باشید. شما از روان نویس برای تبلیغات  کسب و کار خود استفاده می کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.از دیگر محصولات تبلیغاتی می توان به ساک دستی تبلیغاتی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *