تندیس تبلیغاتی چیست؟+کاربرد و نحوه تهیه آنها

تندیس تبلیغاتی چیست

هدف از تولید تندیس تبلیغاتی چیست؟ 

تندیس تبلیغاتی چیست؟ این موضوعی است که در این مقاله بدان پرداخته خواهد شد. اما پیش از آنکه به طور دقیق و تخصصی به موضوع تندیس تبلغاتی بپدازیم ابتدا خود واژه تندیس را تعریف میکنیم. تندیس ها مجسمه یا پیگره ای هستند که به منظور یادآوری و به نمایش گذاشتن یک واقعه یا وجود یک انسان و حیوان ساخته میشود. در مقابل کسی که این تندیس ها را میسازد پیکر تراش نامیده میشود. عموما مجسمه ها برای بزرگداشت یک واقعه یت حادثه تاریخی ساخته میشود. همچنین از مجسمه ها برای یادبود بزرگان تاریخ یک کشور ساخته میشوند. هر مجسمه میتواند مفهموم خاص خود را داشته باشد و بیانگر یک پیام به کل دنیا باشد. برای مثال میتوان به مجسمه آزادی در ایالات متحده آمریکا اشاره کرد. گاهی از تندیس ها برای هدیه دادن و قدر دانی و یادبود به برگزیدگان یک رقابت داده میشود. در همین راستا میتوان به تندیس سیمزغ بلورین، جشنواره موسیقی فجر و غیره اشاره نمود.

 

حال که با واژه تندیس و کاربرد های آن آشنا شدیم در این بخش به موضوع موارد استفاده از تندیس میپردازیم. تندیس ها میتوانند به عنوان یک هدایای تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرند. موسسات و شرکت های مختلف میتوانند از یک تندیس زیبا برای تشکر و قدردانی از کارکنان و مشتریان خاص خود استفاده نمایند. حتی میتوانند در کنار آن تندیس هدیه کوچکی نیز در نظر بگیرند تا تاثیر آن را چند برابر کند. لازم است تندیس مورد نظر خصصی سازی شده باشد. یعنی برروی آن لوگو و نشانی از کسب و کار شما حک شده باشد. شاید تاثیر تندیس ها برای شما غیر قابل هضم باشند. ولی تندیس ها به قدری مهم هستند که در بزرگترین رقابت های جهان مانند جام جهانی از آن برای یادبود و هدیه دادن استفاده میکنند. به طوری که تیم های ملی هر کشور 4 سال تلاش میکنند که وارد رقابت های جام جهانی شده و برای کسب این جام یا تندیس تلاش نمایند.

 

چه زمانی تندیس تبلیغاتی تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت؟

 

در بخش قبل توضیح دادیم که تندیس تبلیغاتی چیست؟ و چه کاربردی دارد! اما چه زمانی تندیس تاثیر بیشتری در معرفی شما خواهد داشت؟ اولین نکته ای که باید بدان توجه کنید آن است که لازم است تندیس از زیبایی بی نظیری برخوردار باشد. چرا که افراد در صورتی یک تندیس را نگه میدارند و از آن برای دکور کردن منزل استفاده میکنند که بسیار زیبا و جذاب و خیره کننده باشد. بدیهی است که یک تندیس نازیبا که فقط برای رفع تکلیف تهیه شده باشد هیچ جایی در منزل افراد نخواهد داشت. اما دومین کاری که میتوانید برای تاثیر گذاری هر چه بیشتر تندیس انجام دهید آن است که در کنار آن از یک هدیه دیگر نیز استفاده نمایید. یعنی سعی کنید در کنار تندیس یک هدیه کوچک و کاربردی نیز تهیه کنید. با این کار تاثیر تندیس را چند برابر کرده اید و فرد را مشتاق به نگهداری از تندیس میکنید.

 

کاربرد تندیس تبلیغاتی چیست؟

 

شما تصور کنید مشتری یا کارمند شما پس از دریافت تندیس آن را در گوشه ای از منزل نگهدارد. یا آن را جزئی از دکور داخلی منزل قرار دهد. در این صورت نه تنها نام و یاد شما برای همیشه در خاطر خود فرد و خانواده او ثبت میشود بلکه میتواند بر افراد بیشتری نیز تاثیر بگذارد. میهمانان و دوستان این خانواده پس از دیدن تندیس قطعا از آن سوالاتی خواهند پرسید. در مقابل از بیزینس شما و نوع خدمات ارائه شده توسط شما مطلع خواهند شد. پس قدرت هدایای تبلیغاتی و تندیس ها را در زمینه معرفی کسب و کار دست کم نگیرید. هدایا میتوانند به نوعی تعهد و وفاداری در مشتری ایجاد کند. به طوری که همیشه برای دریافت خدمات به شما مراجعه نمایند. اما اگر یک کارفرما قصد تهیه تندیس های خصوصی سازی شده داشته باشد باید به کجا مراجعه نماید؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

تندیس ها را از کجا تهیه کنیم؟

 

در بخش قبلی از کاربرد تندیس تبلیغاتی چیست؟ سخن گفتیم. اما در اینجا به نحوه تهیه و سفارش این تندیس های تبلیغاتی میپردازیم. ساخت تندیس همانطور که احتمالا میدانید فرآیندی زمان بر است. طی این فرآیند یک پیکر تراش یا مجموعه ای از پیکرتراشان برای ساخت این تندیس ها زمان زیادی را صرف میکنند. پس اگر یک شرکت برای کسب و کار خود قصد سفارش نوعی تندیس خاص را داشته باشد باید سریعا برای سفارش آن به کارگاه های تندیس تراشی مراجعه کند. اما گاهی یک شرکت یا موسسه برای سفارش تندیس ها عجله دارد و نمیتواند زمان زیادی را برای آماده شدن آن صبر کند. در این شرایط میتوان از تندیس های آماده استفاده نمود. تندیس های آماده از قبل ساخته و تولید شده اند. روی این تندیس ها خام بوده و جای عکس و متن برروی آن خالی است. برای سفارش این قبیل تندیس ها لازم است به یک چاپخانه معتبر مراجعه کنید و تندیس مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس متن و طرحی را که میخواهید برروی آن ثبت شود را سفارش دهید.

 

انواع تندیس های آماده

 

تا اینجا به طور کامل متوجه شدید که تندیس تبلیغاتی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟! اما حال میخواهیم انواع تندیس ها را معرفی نماییم. تندیس ها در انواع و جنس های مختلفی تولید میشوند. تندیس های چوبی، شیشه ای، فلزی، چوبی-پلاستیکی و غیره وجود داردمد. حال هر شرکت بسته به سلیقه و بودجه خود میتواند تعدادی از این ندیس ها را برای هدیه دادن به مشتریان تهیه کنند. کارفرمایان میتوانند برای قدردانی از کارکنان خود از این تندیس ها تهیه کرده و به آن ها هدیه دهند.

 

حرف آخر

 

علاوه بر تندیس ها موارد بسیار زیادی وجود دارند که میتوان از آن ها به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده نمود. محصولاتی نظیر صنایع دستی تبلیغاتی،ماگ، سررسید، سالنامه، جاکارتی، جاکلیدی، فلش تبلیغاتی،خودکار میتوانند به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده شوند. همچنین میتوان در کنار این هدایا تندیس نیز تهیه نمود. پس هیچ گونه محدودیتی برای سفارش هدایای تبلیغاتی وجود ندارد. همه چیز به بودجه و سلیقه و خواست شما بستگی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *