8 دلیل شگفت انگیز استفاده از هدایای تبلیغاتی در استراتژی بازاریابی🎁

استراتژی بازاریابی با هدایای تبلیغاتی

استراتژیی بازاریابی با هدایای تبلیغاتی یکی از آن دانش هایی است که هر بازاریاب باید بر آن واقف باشد. بنابراین ما برآن شدیم که در این مقاله به تعدادی از این استراتژی ها اشاره نماییم. تا به شما عزیزان در زمینه پیشرفت کسب و کارتان کمکی هر چند کوچک کرده باشیم. پس چنانچه قصد تهیه هدیه تبلیغاتی را دارید دست نگه دارید! ابتدا این مقاله و مقالات مشابه را مطالعه کنید. سپس زمینه سازی های لازم را انجام دهید و در نهایت اقدام نمایید. همه ما میدانیم هدیه تبلیغاتی عضو جدا نشدنی از دنیای تبلیغات است. به طوری که لازم است در کنار تمامی روش های تبلیغاتی خود، از هدایای تبلیغاتی هم غافل نشوید. پس این موضوع را جدی گرفته و این مقاله را تا انتها و با دقت مطالعه نمایید.

8 استراتژی بازاریابی در تهیه هدایای تبلیغاتی

همانطور که گفته شد قبل از استفاده از هدیه تبلیغاتی در مسیر رشد کسب و کار ابتدا باید با هدایای تبلیغاتی آشنا شوید. پس اگر شما هم میخواهید در زمینه کسب و کارتان از آنها استفاده کنید این مطالب برای شماست. با ما همراه باشید.

 

  1. ایجاد آگاهی ماندگار 

    یک انجمن بین المللی آمریکایی که در زمینه هدایای تبلیغاتی فعالیت میکند طی تحقیقاتی متوجه شده است که حدود 62 درصد از مردم، نام و نشان و لوگوی شرکتی را که به آن ها هدیه داده است را به خاطر میسپارند. از این رو یک هدیه تبلیغاتی مناسب میتواند موجب شود که یاد و خاطره برند و شرکت شما در ذهن مشتریانتان باقی بماند. پس انتخاب یک هدیه تبلیغاتی هوشمندانه سبب میشود مشتریان شما به شما وفادار بمانند و برای قدردانی کردن همواره برای دریافت خدمات به شما مراجعه نمایند. پس اگر سعی کنید برروی هدیه تبلیغاتی خود شماره تماس، آدرس و سایر جزئییات نیز حک شود، آن محصول به نوعی به کارت ویزیت شما تبدیل خواهد شد.

  2. دسترسی به فضای تبلیغاتی ارزشمند 

    دومین استراتژی بازاریابی با هدایای تبلیغاتی نشان، به شما یادآور میشود که میتوانید به یک فضای تبلیغاتی ارزشمند استفاده نمایید. که البته این موضوع به میزان هوشمندی شما در انتخاب هدیه تبلیغاتی موثیر خواهد بود.  چنانچه مشتریان شما شاغل باشند و در فضای کاری خود از هدایای تبلیغاتی مانند پرچم رومیزی تبلیغاتی استفاده نماید یعنی شما یک فضای رایگان و امن را برای تبلیغات یافته اید. پس دقت داشته باشید که یک هدیه ای را انتخاب نمایید که مشتریان شما از آن در محل کار خود استفاده نمایند. با این حرکت لوگو و نام تجاری شما به محلی امن و مطمعن و با مخاطب بالا به نمایش گذاشته میشود.

  3. افزودن ارزش شخصی به پیام عمومی بازاریابی 

    چنانچه از استراتژی بازاریابی اطلاع داشته باشید میتوانید با یک انتخاب هوشمندانه برند سازی کنید. یعنی در این مسیر اگر بتوانید یک هدیه مناسب و کارآمد مانند فلش تبلیغاتی را تهیه کنید و لوگو و آرم شخصی خود را برروی آن حک کنید قطعا به موفقیت چشم گیری در تبلیغات خواهید رسید. جالب است بدانید که اگر هدیه شما از نظر مخاطب جذاب باشد، فرد شروع به ساختن کلکسیونی از محصولات شما میکند. در همینجاست که موفقیت شما رقم میخورد. برند های بزرگی چون مک دونالد و کوکا کولا در زمینه ساخت کلکسیون متخصص هستند. به طوری که به شدت از نظر مخاطبان محبوب میباشند. پس اگر در زمینه تولید هدیه تبلیغاتی درست عمل کنید مشتریان با نام و لوگوی شما خو میگیرند. به طوری که به محض مواجه شدن با لوگوی بیزینس شما، آن را شناسایی کرده و اقدام به دریافت خدمات میکنند.

  4. افزایش ارزش درک شده هدیه 

    در چهارمین استراتژی بازاریابی با هدایای تبلیغاتی به افزایش ارزش درک شده هدیه پرداخته میشود. جالب است بدانید عموما مشتریان شما که موفق به دریافت هدیه میشوند معمولا قیمت تمام شده کالا را بیش از مقدار واقعی آن میدانند. علت این امر در آن است که اکثر افراد گمان میکنند که شما این محصولات را به صورت تکی خریداری کرده اید و قیمت نیز همانگونه برای شما رقم خورده است. پس در این زمینه هر چقدر از هدایایی با ظاهری زیبا و جذاب مانند صنایع دستی تبلیغاتی استفاده کنید، ارزش آن در نزد مخاطب بالا رفته و احساس دین آن ها نسبت به شما افزایش میابد.

  5. بالا بردن انگیزه کارمندان 

    در همین زمینه لازم است بدانیم که علاوه بر مشتریان، کارمندان نیز کاندید دریافت هدایای تبلیغاتی هستند. لازم است هر چند وقت یکبار به منظور تشکر و قدردانی از کارمندان به آن ها هدایایی ارائه شود. بدیهی است هر چقدر کارمندان از مدیریت و خدمات شرکت راضی تر باشند، سعی می کنند در پیشبرد اهداف شرکت تمام انرژی خود را صرف کنند. پس هیچ گاه قدرت کادر خود را دست کم نگیرید و همواره از آن ها بابت زحمت هایشان تشکر و قدر دانی کنید.

  6. ارائه تخفیف 

    یک ایده خوب! میتوانید به جای تخفیف، هدیه رایگان مانند خودکار تبلیغاتی اهدا کنید. درست است که تخفیف موجب شاد شدن مشتریان میشود. اما اگر به جای آن از هدایای تبلیغاتی استفاده نمایید، نه تنها مشتری خود را خوشحال کرده اید، بلکه وظایف تبلیغاتی خود را به درستی به پایان رسانده اید. پس در ششمین استراتژی قدرت ارائه هدیه به جای تخفیف را دست کم نگیرید.

  7. تبدیل مشتریان به سفیران برندبدیهی است که هر زمان که مشتریان از محصولات شما استفاده نمایند به نوعی سفیر برند شما محسوب میشوند. پس همواره سعی کنید از کالاهایی به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده نمایید که کاملا کاربردی باشد. یعنی مشتری شما به طور روزمره از آن استفاده کند. درواقع هدف اصلی هدیه تبلیغاتی همین موضوع بوده و نباید آن را دست کم بگیرید.
  8. تبلیغات سه بعدی 

    تبلیغات سه بعدی 8 امین و آخرین استراتژی بازاریابی با هدایای تبلیغاتی محسوب میشود. درست است که امروزه دنیای دیجیتال به یکی از پرکاربرد ترین ابزار بشر تبدیل شده است. ولی همچنان افراد ترجیح میدهند از یکی وسیله را به صورت سه بعدی ببیند و لمس کنند. بنابراین تولید هدایایی که شخصی سازی شده اند میتوانند تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *