ست هدیه سازمانی چیست؟ چه تاثیری در برندینگ دارد؟

ست هدیه سازمانی چیست

ست هدیه سازمانی چیست ؟ این روزها شرکت‌ها و سازمان‌ها به این امر مهم در برندینگ و تبلیغات پی برده‌اند که تقدیر و اهدای هدایا به کارمندان یا شرکایشان چه تاثیر شگفت انگیزی در ایجاد حس خوب در فضای کاری و داشتن مشتری‌های وفادار خواهد داشت. پیش از این شاید هدایا شامل یک کارت پستال ساده و یا مبلغی پول در پاکت، با یک یادداشت از جانب مدیر می‌شد. اما این روزها هدایای سازمانی از چنان تنوعی برخوردارند که گاهی برای انتخاب بهترین گزینه باید مدت‌ها زمان صرف کرد. آژانس‌های تبلیغاتی با تنوع شگفت انگیزشان برای هر سلیقه و هر انتخابی چندین گزینه‌ی بحث برانگیز دارند.

ست هدیه سازمانی چیست؟

شاید برای شما هم سوال باشد که ست هدیه سازمانی چیست؟ در سازمان‌ها و ارگان‌ها همیشه این دغدغه مطرح بوده که در مناسبات مهم برای آن سازمان یا مناسبات ملی چه هدیه‌ای برای تقدیر و تشکر از مهمانان مدعو، پرسنل و یا همکاران و مشتری‌ها مناسب و شایسته است. هدیه‌ای که دیگر شخصی و دوستانه نیست و رسمیت و اعتبار خاصی را به دنبال دارد. ست هدیه سازمانی ترکیبی از چندمحصول است که در یک پکیج قرار می‌گیرد. یک سازمان همواره نیاز دارد که در هر مناسبت و بهانه‌ای برندینگ خود را به مخاطبانش یادآوری و تبلیغ کند و چه بسا از این طریق مخاطبان جدیدی را با خود همراه سازد. پس این هدایا یک تیر و چند نشان را هدف قرار می‌دهد. ضمن تقدیر و ایجاد حس خوب قدرشناسی در فضای اداره یا سازمان، فرصتی برای تبلیغات نیز فراهم می‌گردد. هدایایی مانند خودنویس، سررسید، تقویم، جاکلیدی ( با متریال چوب، چرم یا فلز) و ماگ،‌ هدایای مرسومی هستند که عموما مورد انتخاب سازمان‌ها قرار می‌گیرند و هدایای ویژه‌تری مانند فلش تبلیغاتی ، پاوربانک و یا حتی فلاسک نیز به این مجموعه افزوده شده که از قضا مورد استقبال سازمان‌ها نیز واقع شده است.
محصولات می‌توانند با دلایل مختلفی کنار هم قرار بگیرند و یک ست را تشکیل دهند، ما به اینجا به تعدادی از مرسوم‌ترین ست‌های هدیه مناسب سازمان‌ها اشاره خواهیم کرد:

ست مدیریتی: از مرسوم‌ترین پکیج های اهداییست که اغلب شیک‌ترین و بهترین انتخاب را شامل می‌شود. هدیه‌ای که مناسب مدیران باشد.
کیف پول یا جاکارتی، جاکلیدی ، ماشین حساب و خودنویس معمولا ست‌های مدیریتی را تشکیل می‌دهند. وسایلی کاربردی که هرورزه مورد استفاده قرار می‌گیرند و به جهت پرکاربرد بودنشان مزایای تبلیغاتی خوبی را به همراه می آورند.
ست اداری: ست اداری معمولا هدایایی‌ست که برای کارمندان یک شرکت در نظر گرفته می‌شود، و اغلب کاربردی مربوط به مسائل کاری دارند.
تقویم‌های رومیزی با لوگوی سازمان، سررسید، دفترچه‌های یادداشت و همچنین خودکارها یا خودنویس‌های تبلیغاتی که همراه با چاپ لوگو در یک پک قرار می‌گیرند، ست‌های اداری را تشکیل می‌دهند.
ست نوروز: در جامعه ما جشن نوروز و سال نو مناسبت مهمی‌است که در بسیاری از سازمان‌ها به آن پرداخته می‌شود. هدایای این ست معمولا شامل آجیل‌ها و یا خوراکی‌های سنتی ایرانی، هفت‌سین، رومیزی یا صنایع دستی تبلیغاتی است.
و……

در تهیه‌ی ست هدیه‌ سازمانی رعایت چند نکته امری بسیار مهم است.

نکات مهم در تهیه ست هدیه سازمانی:

درج لوگو در ست هدیه سازمانی بسیار حائز اهمیت است. لوگو هر شرکت و سازمان، نشانه‌ایست که توسط آن شناخه می‌شود. پس محل قرار گیری لوگو بر روی هدیه و ابعاد و اندازه‌ی آن به نسبت ابعاد هدیه امری مهم و قابل توجه است. در واقع سایز لوگو نباید آنقدر کوچک باشد که به چشم نیاید و نه آنقدر بزرگ که کل ماهیت هدیه را تحت الشعاع قرار دهد و دیگر آنقدر شکیل نباشد که دریافت کننده علاقه‌ای به استفاده از آن داشته باشد. درج لوگو ممکن است از طریق چاپ روی هدایا، از طریق لیزر کردن یا حتی دوخت، بسته به نوع هدیه‌ی شما انتخاب شود.

بهتر آن است که هدیه‌ای که انتخاب می‌کنید برای هر دو جنسیت زن و مرد کاربرد داشته باشد و با توجه به میانگین سنی مخاطبانتان انتخاب شده باشد. به‌طور مثال اگر برای هدایای خود به لباس‌های تبلیغاتی مانند تی‌شرت تبلیغاتی، کیف یا کلاه فکر می‌کنید بسیار مهم است که براساس تعداد کارمندان خانم یا آقا، ست هدیه‌های سازمانی خود را خریداری کنید. این مسئله‌ای بسیار مهم است که نسبت به مخاطبین خود آگاهی داشته‌باشید.
بسته بندی ست هدیه سازمانی نیز امری مهم است. بسته بندی مناسب در کنار اینکه از هدیه محافظت می‌کند و این اطمینان را به سازمان‌ها می‌دهد که هدیه سالم به دست اهدا شونده خواهد رسید، باید شکیل و مزین به لوگوی اداره یا سازمان مورد نظر باشد. چرا که فارغ از آنکه چه هدایایی در داخلش جای گرفته‌است، خود بسته بندی گویای احترام و حسن نیت شما نسبت به اهدا شوندگان است. از این رو ساک دستی تبلیغاتی برای حمل هدایای سازمانی شما انتخاب کاربردی و شکیلی است. بسته بندی‌ها معمولا چندین هدیه را در خود جای می‌دهند. انتخاب هدیه و بسته بندی‌ای که برای آن مناسب باشد، با تنوعی که این روزها در طرح و رنگ‌بندی بسته‌بندی‌های مختلف وجود دارد انتخاب را برای کارفرما ساده کرده است.

تاثیر ست هدیه سازمانی در برندسازی

هدایای تبلیغاتی سبب می‌شوند که افراد شما را به خاطر بسپارند. این نکته‌ای مهم در در برندسازی هر مجموعه‌ایست، اینکه در خاطر بمانی. ست هدیه تبلیغاتی عموما کالایی مصرفی هستند و به همین واسطه معمولا چندبار در هفته مورد استفاده قرار می گیرند. این هدایا از کیفیت و ماندگاری بالایی برخوردارند و غریب به 1 تا پنج سال مورد استفاده مخاطب خواهند بود. پس برند شما این فرصت را دارد که طی چند بار در هفته، طی چند سال شما را به مخاطب و یا حتی اطرافیانش یادآوری کند. به طور مثال ساعت دیواری یا ساعت‌ رومیزی هدیه‌ایست که ممکن است سالیان بر دیوار یا روی میز مخاطب کاربردی همیشگی و هر روزه داشته باشد.

هدایای تبلیغاتی احساس خوبی را در مخاطب ایجاد می‌کنند، به خصوص اگر آن هدیه با پیامی زیبا همراه باشد، پیامی که حاوی احترام و ارزشمندی آن شخص برای سازمان یا ارگان فرستنده است. همچنین شخصی سازی کردن هدایا مانند نام شخص گیرنده را بردن یا اشاره کردن به بخشی از ویژگی‌های او، هماننند پلی‌است بین شما و مخاطب، و سبب می‌‍شود که رابطه‌ای نزدیک‌تر و عمیق‌تری میان برند شما و مخاطبین شکل بگیرد.

ست هدیه سازمانی از آن ایده‌های تبلیغاتی تاثیرگذار است که شاید آنچنان هزینه بر نباشد اما چند برابر هزینه‌ی تبلیغاتی را به سازمان یا شرکت شما برمی‌گرداند. و در واقع فرصتیست که علاوه بر دلگرم کردن مشتریان خود، آن‌ها را به سفیر تبلیغاتی برندتان تبدیل می‌کنید. ممکن است هدیه‌ی سازمانی شما محصول ساده‌ای مانند جا کارتی یا جا کلیدی باشد اما به همان اندازه می‌تواند برای برند شما کارایی داشته و مخاطب به همراه بیاورد.

برای اهدای هدیه‌های سازمانی خود استراتژی طراحی کنید

معمولا شرکت‌ها روزهای مهم در تقویم را که برای همه‌ی مردم عمومیت دارد را برای اهدای هدایای خود انتخاب می‌کنند، مانند نوروز یا شب یلدا. فارغ از این مسئله که زمان اهدا کردن هدایای تبلیغاتی نفیس نیز می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد. به طور مثال شاید اهدای هدیه به عنوان تشکر از خرید مشتری یا در روز تولد او بتواند تاثیر بسیار مثبتی از برند شما در ذهن او ایجاد نماید. یا مثلا همه‌ی ما خوب می‌دانیم که سوپرایز شدن چه احساسی دارد، پس شاید انتخاب یک تاریخ خاص و یا مهم برای برند شما، بتواند آن روز غیر منتظره‌ای باشد که هدایایی را به کارمندان یا مشتریان خود اهدا می‌کنید، این دور از انتظار بودن می‌تواند حس خوشایند‌تری را در مخاطبتان ایجاد نماید. همچنین شیوه‌ی ارائه‌ی هدایا نیز می‌تواند بخشی از طراحی استراتژی تبلیغاتی شما باشد. اینکه ست هدیه‌سازمانی شما چطور به دست مخاطب برسد و یا اینکه مخاطب چه طور با آن مواجه شود نیز گویای خلاقیت برند شما در به کارگیری ابزارهای تبلیغات است.

 

در آخر دانستن این نکته امری مهم ‌است که ست هدیه سازمانی چیست یکی از بهترین راه‌های تبلیغات و معرفی برندها در بین افراد است، که از شیوه‌ی تحسین و تشویق برای بالا بردن مخاطبان خود و همچنین بالا بردن انگیزه‎ی پرسنل فعال در سازمان برای ادامه‌ی فعالیت بهره می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *