استفاده از هدایای تبلیغاتی چه مزایایی دارد

هدایای تبلیغاتی

استفاده از هدایای تبلیغاتی دارای مزایایی است که در ادامه به بررسی مواردی از مهمترین آنها میپردازیم. هدیه های تبلیغاتی میتوانند فروش و نام یک برند و کسب و کار را متحول کرده و نام هارا بر سر زبان ها بیاندازد.

پس بهتر است در مورد انتخاب هدیه تبلیغاتی و چاپ آنها بسیار دقت کنید و در کنار این انتخاب با مشاوران تبلیغاتی مورد نظر نیز صحبت کرده و نتیجه نهایی شما قطعا انتخابی خوب برای آینده بازاریابی برند و کار شما خواهد بود.

ماشین حساب تبلیغاتی

مزایای هدایای تبلیغاتی

افزایش شناخته شدن برندتان

هدف همه کسب‌وکارها، چه کوچک و چه بزرگ، شناخته شدن برندشان است.

حالا چطور می‌توان کاری کرد که برند نه تنها در ذهن مشتری‌های فعلی و همیشگی، بلکه در ذهن مشتری‌های احتمالی در آینده نیز بماند.

یک راه این است که در مورد هدایای تبلیغاتی خود خلاق باشید. هدایای تبلیغاتی یک ابزار ساده هستند که می‌توانند باعث افزایش آگاهی از برند و کسب‌وکار کوچک شما شوند.

مثلا با سفارشی کردن کالایی که مصرف‌کننده هر روز استفاده می‌کند و با چاپ برند خودتان بر روی آن‌، می‌توانید برندتان را برای همیشه در یاد آنها نگه دارید.

توسعه برند با هزینه کم

با بودجه کم به سختی می‌توان استراتژی بازاریابی طراحی کرد که بتواند به بهترین شکل ممکن معرف کسب‌وکار کوچک شما باشد.

اما انتخاب هوشمندانه کالاهای مورد نیاز با قیمت پایین اما در عین حال بادوام و مفید می‌تواند تبدیل به سرمایه‌گذاری بلندمدت شما شود.

همیشه این را بدانید که یک هدیه تبلیغاتی کوچک، بهترین راه برای حفظ وفاداری مشتری‌های شما است. به این روش شما به نوعی از مشتری‌های خود تشکر می‌کنید.

جایگزینی برای بیزینس کارت

درست است که بیزینس کارت همیشه یکی از ابزارهای با ارزش بازاریابی است، اما هدایای تبلیغاتی هم روشی جذاب و خلاقانه برای نشان دادن اطلاعات کسب‌وکارتان است.

به جای اینکه صرفا به کسی که فکر می‌کنید مشتری احتمالی‌تان می‌باشد، یک بیزینس کارت بدهید، در کنارش یک محصول مورد استفاده با برند خودتان بدهید.

مثلا اگر یک شرکت کامپیوتری دارید و کامپیوتر یکی از مشتری‌هایتان را درست کرده‌اید،  همراه با کارت‌تان یک فلش مموری تبلیغاتی هم به او بدهید و یا اگر مشتری شما رستوران سنتی دارد به او جعبه پذیرایی تبلیغاتی بدهید تا در هر سرویس برای مشتریانش از آن استفاده کند.

تکرار مکرر تبلیغات جذاب

یکی از مواردی که موقع بازاریابی کسب‌وکارتان باید در نظر داشته باشید، تکرار است. چطور می‌توان کسب‌وکارتان را همیشه رونق دهید، به این فکر کنید که مشتری‌هایتان چه چیزهایی دوست دارند و چه مواردی آن ها را سر شوق می‌آورد.

ایدئولوژی بازاریابی قدرتمند

این اصل در مورد کسب‌وکارهای کوچک هم صادق است.

هرچند داشتن محصولات بازاریابی همیشگی مهم است، اما اینکه هر چند وقت یکبار از هدایای تبلیغاتی متفاوت برای بازاریابی برند خود استفاده کنید هم بسیار اهمیت دارد.

هدایای تبلیغاتی می توانند در جهت ارتقای میزان پاسخگویی مشتریان به پیامهای تبلیغاتی نقش مهمی داشته باشند.

تاکتیک های بنیادین فروش بر پایه درک تاثیرگذاری محرکها، هیجانات و احساسات بر فروشِ خدمات و محصولات است؛ فروشندگان با تجربه می‌دانند که بیشتر خریدهای مشتریان تحت تاثیر هیجانات و احساسات آنها شکل می گیرد و منطق، نقش کمتری در خرید دارد.

اگر شما بتوانید توجه مشتریان بالقوه را جلب کنید و به علایق و خواسته های آن ها پاسخ دهید قادر خواهید بود به سرعت در تصمیم گیری های خرید آنها تاثیرگذار باشید.

استفاده از هدایای تبلیغاتی مانند فلش تبلیغاتی به عنوان مکملِ سایر فعالیت های تبلیغاتی، شما را در دسترسی به این قابلیت یاری می کند.

ارائه هدایای تبلیغاتی رایگان یا ارائه فرصتِ برنده شدن درقرعه کشی ها برای کسب جوایز بزرگ، توجه مشتریان را به خود جلب می کند و مورد علاقه آنها واقع می شود و می تواند آنها را برای خرید وسوسع کند.

در واقع ارائه هدایای تبلیغاتی مشتریان بالقوه را به مشتریان فعلی تبدیل می‌کند.

انتخاب مناسب ترین هدایای تبلیغاتی برای کامل شدن تاثیر تبلیغات رسانه ای، نیازمند این است که خواسته ها و تمایلات مشتریان همیشگی خود را بشناسید. اجرای تحقیقات بازاریابی و مطالعه الگوهای خرید مصرف کنندگان می ‌تواند خواسته های مشتریان هدف را روشن کند و آنچه را که در حال حاضر برای آنها جذاب است به شما نشان دهد.

هدایای تبلیغاتی

یک هدیه تبلیغاتی باید دارای چه ویژگی هایی باشد

ارائه هر نوع هدیه تبلیغاتی باید بدون هر نوع پیش شرط باشد. اگر ماهیت هدیه دادن مشروط بر انجام یک تعهد یا پذیرش مسئولیت در آینده باشد بی شک کمتر کسی علاقه مند دریافت این هدیه خواهد بود.

بهتر است در هدایای تبلیغاتی، المان‌های تبلیغاتی چندان مشخص نباشد چرا که این کار سبب عدم استفاده همیشگی هدیه توسط مخاطب می‌شود.

آن کسی که باید بداند این هدیه فاخر از کدام شرکت است خواه‌وناخواه متوجه می‌شود، برای همین درج المان‌های درشت و بزرگ و شلوغ منجر به شکست شما از هدف ارائه هدیه میشود.

اهمیت رنگ و طرح در هدایای تبلیغاتی

وقتی تبلیغات درج شده روی هدیه در جایگاه نامناسبی یا با اندازه‌ای بیش از حد معمول درج شود، کارایی هدیه را پایین می‌آورد و یا مخاطب تلاش می‌کند لوگو و یا نام شما را به هر وسیله ممکن پاک کند.

از رنگ‌ها و طرح‌هایی برای هدیه خود استفاده کنید که مورد پسند همگان باشد.

استفاده از رنگ‌های نا مناسب و طرح‌های عجیب باعث عدم استفاده مخاطب از هدیه تبلیغاتی شما می‌شود و ممکن است هدیه را دور بیندازد.

تبلیغات دارای بیشترین مخاطبین در لایه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جوامع است. اگر کمی در اطراف خود، محل کار و یا محیط منزل دقت کنیم، آثار و نشانه‌های تبلیغات به چشم می‌خورد.

مبلمان، لوازم برقی، ظروف، دیوارها، تابلوها، وسایل حمل و نقل شهری، پیاده روها و مغازه‌ها پوشیده از رنگ‌ها و نشانه‌هایی از تولیدکنندگان کالاها و خدمات دهندگان هستند.

با پیشرفت تکنولوژی، روش‌ها و تکنیک های جدیدی برای تبلیغات به وجود آمده است.

یک طراح و کارشناس تبلیغات با استفاده از ابزارهای پیشرفته می‌تواند در کمترین زمان انواع تبلیغات را بر روی پلاستیک، کاغذ، سنگ، چوب، فلز و انیمیشن‌های زیبا انجام دهد.

هدایای تبلیغاتی یکی از بخش‌های فعالیت در شرکت‌های تبلیغاتی جهت تقدیر و تشکر، اشانتیون، یادبود و یا جلب توجه مخاطب است که امروزه با توجه به اهمیت آن هزینه‌هایی برای هدایای تبلیغاتی در نظر گرفته می‌شود.

ست رومیزی چوبی

هدایای تبلیغاتی باید در چه مرحله‌ای استفاده شوند

شما می‌توانید در مرحله یادآوری با تهیه یک هدیه تبلیغاتی خلاقانه و زیبا به مشتری خود به طور مستقیم اعلام کنید که همراهی او برای شما ارزشمند بوده و مشتاق حضورش هستید.

دلایل مختلفی برای هدیه دادن وجود دارد، تشکر برای خرید، مراجعه مشتری و یا تشکر از یک کارمند وظیفه شناس.

مهم‌ترین دلیل برای هدیه دادن تقویت روابط شخصی بین هدیه دهنده و هدیه گیرنده است.

شرکت‌ها ارائه هدایای تبلیغاتی مانند ست رومیزی تبلیغاتی را در قالب راهبرد پیش می‌برند. به همین دلیل برخی پاداش وفاداری می‌دهند، بخشی مشوق تهیه می‌کنند، بعضی ها تخفیف میدهند و آن را هدیه وانمود می‌کنند و غیره.

هدیه دادن یکی از راه‌های مقرون به صرفه برای ایجاد حس مشارکت و روابط ارزشمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *