کلاه تبلیغاتی چیست و چگونه تولید می‌شود

کلاه تبلیغاتی

کلاه تبلیغاتی چیست؟ یک کلاه معمولی ساخته شده از مواد مختلف است که امکان چاپ کردن نوشته‌های تبلیغاتی و یک برند خاص بر روی قسمت‌های مختلف آنها فراهم شده است. چاپ تبلیغات در قسمت پیشانی و به سمت نقاب کلاه رواج بیشتری دارد و معمولاً شرکت‌های بازاریابی و تبلیغاتی از این قسمت بیشتر استفاده می‌کنند. بعضی ها هم ترجیح می‌دهند که از قسمت بالایی و پشت کلاه نیز استفاده کنند که به سلیقه طراحان و فلسفه استفاده آنها بستگی دارد.

تولید این کالاها فرآیند چندان سختی ندارد و مهمترین بخش آن را چاپ کلاه تبلیغاتی تشکیل می‌دهد. در این فرآیند، خود شخص یا شرکت‌های تبلیغاتی اقدام به خرید تعداد مشخصی کلاه معمولی می‌کنند که طرح و جنس آنها با سلیقه مشتری انتخاب می‌شود. در گام بعدی، شرکت‌های تبلیغاتی با استفاده از دستگاه‌های مخصوص، فرایند چاپ را بر روی قسمت‌های مختلف آن‌ها انجام می‌دهند و ممکن است برخی متعلقات آنها را به دلخواه و به تناسب کار تغییر دهند.

کلاه تبلیغاتی یکی دیگر از هدایایی میباشد که مصارف زیادی دارد. در محیط رستوران های فست فود و یا پمپ بنزین ها، همچنین کارخانجات و کارگاه ها، خدمات نصب، تعمیر، گارانتی و… از آن استفاده می شود.
انواع کلاه تبلیغاتی از نظر جنس شامل پارچه کتان، فلامنت و یا مخمل قابل تولید بوده و آرم و لوگوی شما بصورت گلدوزی و یا چاپ شده روی آن قرار میگیرد.

بسیاری از ما در طول زندگی خود به شکل‌های مختلف از کلاه استفاده کرده‌ایم، بدون اینکه توجهی به نوشته‌ها و طرح‌های چاپ شده بر روی آنها داشته باشیم، این‌ها همان کلاه تبلیغاتی هستند که به یک ابزار مهم در بازاریابی تبدیل شده‌اند. اگر به گذشته خود برگردیم، پوشاندن کچلی ناشی از دستور ناظم مدرسه، جلوگیری از نور شدید آفتاب، ست کردن کلاه با لباس و تیپ، و گاهی تقلید از هنرمندان تلویزیونی تنها نمونه‌هایی از استفاده ما از کلاه هستند که در بیشتر موارد کلاه تبلیغاتی به عنوان اصلی‌ترین ابزار ما استفاده می‌شد.

انواع کلاه تبلیغاتی

در زمینه دسته بندی کلاه ‌های تبلیغاتی ممکن است از فاکتورهای مختلفی استفاده شود و برای هرکدام از آن‌ها باید به یک شاخصه ویژه و منحصر به فرد توجه شود. اما با توجه به اینکه، جنس کلاه تبلیغاتی در دسته بندی آنها بسیار مهم است و حتی مدت زمان استفاده از آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، شرکت‌های تولید کننده این کلاه‌ ها از معیارهای زیر استفاده میکنند

کلاه تبلیغاتی کاغذی

این کلاه‌ها از جنس کاغذ معمولی و مقوا ساخته می‌شوند و معمولاً برای گردهمایی‌ها و کمپین‌های کوتاه مدت مربوط به یک شرکت به کار برده می‌شوند. این کلاه به عنوان کلاه تبلیغاتی ارزان قیمت شناخته می‌شود و مدت زمان استفاده از آنها بسیار محدود است.

کلاه تبلیغاتی فومی

سبک بودن و راحتی استفاده از این کلاه‌ها باعث شده است که طرفداران زیادی داشته باشد. کلاه‌های فومی همانند کلاه‌های کاغذی در پروژه‌های کوتاه مدت به کار گرفته می‌شوند، با این تفاوت که قیمت آنها بیشتر است و تکنولوژی چاپ آنها پیچیده‌تر است

کلاه تبلیغاتی پارچه ‌ای

کلاه‌های سبک، راحت، با تکنولوژی چاپ ساده و سابلیمیشن، قیمت ارزان و بسیار رایج در بازار هستند که طول عمر بیشتری نسبت به کلاه کاغذی و فومی دارند به عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزارهای تبلیغی نامزدهای تبلیغاتی شناخته می‌شود.

کلاه تبلیغاتی کتان

رایج‌ترین کلاه استفاده شده در بین افراد جامعه به شمار می‌روند که از لحاظ طول عمر و کیفیت در سطح بسیار بالاتری نسبت به نمونه‌های قبلی قرار دارند و معمولاً قیمت آنها نیز بالاتر است. کلاه‌های کتانی توسط برخی شرکتها برای مخاطبان و مشتریان خاص سفارش داده می‌شوند.

قیمت کلاه تبلیغاتی چگونه است و آیا مقرون به صرفه است برای تبلیغات

به عنوان کسی که به دنبال راهکار های تبلیغاتی و یا هدایای تبلیغاتی مختلف است، احتمالاً قیمت کلاه تبلیغاتی برای شما بسیار مهم باشد و با قیمت‌های متنوع و متغیری مواجه می‌شوید که باعث تعجب شما شود. قیمت کلاه‌های تبلیغاتی به پنج فاکتور زیر بستگی دارد:

جنس کلاه و عوامل موثر در قیمت کلاه تبلیغاتی

با توجه به مورد هایی که گفتیم، کلاه‌های تبلیغاتی ممکن است از موادی مانند کتان، پارچه، کاغذ و فوم ساخته شوند که جنس، ضخامت و کشور تولید کننده‌ی آن‌ها باعث بالا یا پایین رفتن قیمت تمام شده کلاه شود و در نتیجه قیمت محصول نیز با توجه به آن تغییر کند.

نقاب کلاه

زمانی که یک مشتری در مراجعه به شرکت‌های تبلیغاتی سفارش یک کلاه با نقاب خاص می‌دهد ممکن است خمیدگی و صافی نقاب، جنس نقاب و اندازه آن را با توجه به سلیقه خود تغییر دهد و همین موضوع باعث دردسر بیشتر شرکت‌های تولیدکننده و افزایش قیمت کلاه تبلیغاتی شود.

پیچیدگی لوگو

این مورد را نمی‌توان چندان به کلاه ربط داد و بیشتر به پیچیدگی و طراحی لوگو و برند شما بستگی دارد. هرچه پیچیدگی این لوگو بیشتر باشد و شرکت‌های تولید کننده مجبور شوند که زمان بیشتری به چاپ آنها اختصاص دهند، طبیعتاً قیمت کلاه نیز به همان اندازه افزایش می‌یابد.

متعلقات اضافی

سفارش کلاه تبلیغاتی ممکن است با افزودن برخی متعلقات و تغییر در ساختار کلاه همراه باشد. به عنوان مثال، استفاده از سگک تنظیم کننده در پشت کلاه یا ایجاد برخی طرح‌های اضافی در بدنه عمر باعث تغییر قیمت کلی کلاه می‌شود.

هواکش و سایر تغییر ساختار کلاه

در کنار تمامی موارد فوق، ممکن است پیشنهاداتی از طرف مشتری به شرکت سازنده برای تغییر در ساختار کلاه داده شود. به عنوان مثال، از قسمت‌های توری برای بخش پشتی کلاه یا از هواکش در آن استفاده شود. هر گونه تغییراتی که باعث دردسر بیشتر تولیدکنندگان شود، افزایش قیمت کلاه تبلیغاتی را به دنبال خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *