راهنمای خرید ارزان ترین هدایای تبلیغاتی

راهنمای خرید هدایای تبلیغاتی ارزان

هدایای تبلیغاتی، استراتژی مهمی در راستای تبلیغات و دیده شده سازمان است. سازمان یا شرکت برای اینکه خدمات و محصولاتش بیشتر به مخاطبان معرفی شود و در نهایت تبدیل به یک برند شود نیاز دارد که برنامه و استراتژی‌ای داشته باشد. تبلیغات می‌تواند شکل‌های مختلفی داشته باشد. مثلا بیلبورد، تبلیغات از طریق رسانه‌های مختلف، ساخت تیزر، پوستر، یا شبکه‌های اجتماعی، برگزاری ایونت و … در کنار این برنامه‌هایی که با هدف تبلیغات سازمان انجام می شوند، راه دیگری نیز برای تبلیغات وجود دارد و آن هدایای تبلیغاتی است. هر سازمان و شرکتی با توجه به بودجه ای که برای این‌کار در نظر گرفته است برای هدایای تبلیغاتی برنامه‌ای می چیند.در ادامه به معرفی و راهنمای خرید هدایای تبلیغاتی ارزان خواهیم پرداخت.

 

معرفی محصولات تبلیغاتی ارزان

قبل از اینکه راهنمای خرید هدایای تبلیغاتی ارزان گفته شود، لازم است بدانیم که محصولات تبلیغاتی دقیقا به چه محصولاتی گفته می شود؟ و کارکرد آن‌ها چیست؟ به طور کلی محصولاتی می توانند هدایای تبلیغاتی باشند که در زندگی افراد و اشخاص کاربردهای زیادی داشته باشند. وسایلی کاربردی که فرد در طول زندگی از آن استفاده می کند. این وسایل برای کار‌هایی که در روز انجام می شود بسیار ضروری به نظر می رسند. مثلا حتما در طول روز چه در خانه و چه در محل کار ما مدام چایی یا قهوه یا حتی آب می نوشیم. پس ماگ یا لیوان تبلیغاتی یا فنجان می تواند محصولی تبلیغاتی باشد. یا در خانه یا محل کار احتمال خیلی زیاد ما با محصولی مانند خودکار، شکل‌های متنوعی از تقویم، دفترچه یادداشت، فلش درگیر خواهیم بود. این ابزار، وسایل کار ماهستند .  و بسیار ضروری است که حتما این وسایل را داشته باشیم. در نتیجه تمام این وسایل جز هدایای تبلیغاتی سازمان‌ها و شرکت‌ها قرار می گیرند. غیر از این محصولات، محصولات دیگری نیز می توانند در زمره هدایای تبلیغاتی قرار بگیرند. و دایره‌ی این محصولات بسیار زیاد است. و بستگی به برنامه و استراتژی سازمان مربوطه دارد و خدمات و محصولاتی که در سازمان ارائه می شود. هرچیزی می‌تواند در این سبد قرار بگیرد. فقط باید فکر و دلیلی پشت آن باشد. محصولات دیگری مانند لباس، هارد، اسپیکر، ست‌های مدیریتی، ساعت، هدفون، بشقاب و سفال و .. نیز بعضی اوقات در سبد محصولات تبلیغاتی قرار می گیرند.

سازمان چگونه با استفاده از هدایای تبلیغاتی، بازدهی خود را بالا می برد؟

سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف با استفاده از این محصولات در جشنواره‌ها و مراسمات مختلف، ایونت‌ها از این محصولات استفاده می کنند. این محصولات لوگو، نشانه و اطلاعات سازمان را همراه با خود دارنند و به خانه یا محل کار مخاطب می روند. یک راهکار مهمی که در تبلیغات از آن استفاده می شود و کاربرد زیادی هم دارد این است که تکرار حس خوب توسط برند موجب بازدهی بالا می شود. یعنی یک سازمان با هدیه دادن یک محصول تبلیغاتی به مخاطب خود اولین قدم را برداشته است تا حس خوبی برای مخاطب ایجاد کند. اگر محصولی که هدیه داده می شود، خلاقیت و کیفیت مناسبی داشته باشد احتمالا مخاطب تصمیم می گیرد که از آن در طول روز استفاده کند و تبدیل به ابزاری برای او می‌شود. و با هر بار استفاده از آن محصول، اطلاعات محصول سازمان را نیز می بیند و در نهایت اگر روزی به خدمات و محصولات این سازمان نیاز داشته باشد حتما به آن مراجعه خواهد کرد. مخاطب، خلاقیت و کیفیت محصول تبلیغاتی را به سازمان گره می زند. و این نقطه ای برای شروع یک تبلیغات موفق است. چرا که شما هم مخاطب را درگیر محصول تبلیغاتی خود کرده اید و هم احتمالا اطرافیان او در محل کار یا محل زندگیش را. چرا که آن‌ها نیز این محصول را می بینند. مثلا اگر یک تقویم خلاق و جالب روی میز دوستمان باشد. حتما ازش می پرسیم که این تقویم را از کجا خریده است و دوستمان جواب می دهد که در جشنواره ای این را از غرفه سازمانی دریافت کرده است. و به همین صورت در اطرافیان مخاطب نیز اولین انرژی مثبت را با محصول تبلیغاتی‌مان به او داده ایم. بسیار مهم است که در محصولات تبلیغاتی ما کیفیت و خلاقیت وجود داشته باشد تا با وجود کاربرد آن محصول در زندگی افراد آن‌ها تمایل داشته باشند که از آن استفاده کنند. چون اگر از محصول ما خوششان نیاید با تمام کاربردی که می تواند داشته باشد آن را داخل کمد می گذارد یا دور می اندازد. مخصوصا در بازار رقابتی حال حاضر که تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها چه بزرگ، چه کوچک، همه از این نوع هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند. و همین باعث می شود در این رقابت کسی برنده شود که کیفیت و خلاقیت را برای محصول تبلیغاتی خود در نظر گرفته  است.

راهنمای خرید هدایای تبلیغاتی ارزان:

حال به عنوان سازمان یا شرکتی که می‌خواهیم از این ترفند استفاده کنیم تا در تبلیغات بازدهی خود را بالا ببریم، چگونه بفهمیم کدام هدایای تبلیغاتی برای سازمان ما مناسب هستند و چگونه می توانیم با هزینه کم بهترین بازدهی را داشته باشیم.

 

نسبت به سازمان خود شناخت داشته باشیم:

با شناخت کافی از سازمان خود می توانیم برنامه ریزی موفقی برای تبلیغات نیز داشته باشیم. بهتر است در این مرحله موضوعات خوب و بد در ارتباط با سازمان را بنویسیم. چه مسائلی مزایای سازمان ما هستند و چه مسائلی معایب سازمان ما هستند. یا مثلا دوست داریم سازمان ما به چه مزیتی معروف بشود؟ کیفیت؟ خلاقیت؟ اعتبار؟ با داشتن این اطلاعات می توانیم تبلیغاتی که می خواهیم از طریق محصولات تبلیغاتی انجام دهیم را مدیریت کنیم و هوشمندانه انجام دهیم. که روی چه مزیت خود بایستیم. غیر از این می‌توانیم از لیست محصولاتی که موجود هستند، محصولاتی که برای سازمان ما کارکرد دارند را پیدا کنیم و از آ‌ن‌ها استفاده کنیم. احتمالا اگر ما سازمانی مربط به تکنولوژی باشیم، استفاده از لباس و کلاه برای هدایای تبلیغاتی ما زیاد مناسب و راه‌ گشا نیست. اما محصولاتی مانند فلش، هارد می تواند محصولات بهتری برای تبلیغات باشد و غیر از این ما مخاطب هدفی داریم که مثلا بیشتر با حوزه تکنولوژی درگیر است و می خواهیم که او را به سازمان خود نزدیک کنیم. در واقع با انتخاب محصولاتی که برای  مخاطب هدف سازمان مهم است مشتری مورد نظر سازمان را به آن جذب می کنیم. این می تواند انتخابی هوشمندانه باشد که اتفاقا علاوه بر بازدهی و کارایی بالا باعث شود در هزینه صرفه جویی شود و لازم نباشد که انبوهی از هدایای تبلیغاتی با محصولاتی متفاوت تولید کنیم و به صورت عموم پخش کنیم. این کار هم هزینه زیادی می برد و هم نتیجه بخش نیست. در نتیجه بهتر است در همه مراحل با دقت، وسواس و برنامه ریزی جلو برویم.

 

هدایای تبلیغاتی ارزان:

با توجه به اینکه شاید ما سازمان یا شرکتی کوچک داشته باشیم و توانایی تولید هر محصولی را در هدایای تبلیغاتی نداشته باشیم، بهتر است بدانیم هزینه‌ی تولید محصولات تبلیغاتی چقدر است. و از بین آن‌ها محصول مورد نظرمان را برای سازمان انتخاب کنیم.  منظور ما از هدایای تبلیغاتی ارزان هم صرفا قیمت آن است نه کیفیت آن. اگر کیفیت محصولات تبلیغاتی ما پایین باشد با هر بودجه‌ای نتیجه مطلوبی نخواهیم گرفت و اساسا هدایای تبلیغاتی را از استراتژی تبلیغاتی خود حذف کنیم بهتر است. چرا که همانطور که در پاراگراف‌های پیشین توضیح دادیم مخاطب کیفیت و خلاقیت را به سازمان ما گره خواهد زد و اگر محصول تبلیغاتی ما بی کیفیت باشد به عنوان چهره‌‌ی برند ما به دست مخاطب برسد مخاطب در نظر می گیرد که خدمات و محصولات سازمان نیز بی کیفیت می باشند.از جمله محصولات باکیفیت و در عین حال ارزان،می توان به جاکلیدی تبلیغاتی اشاره کرد.

 

انتخاب محصول تبلیغاتی ارزان بی ارزش نیست و اتفاقا می تواند بسیار بازدهی خوبی داشته باشد. لازم نیست حتما هزینه‌ی زیادی برای هدایای تبلیغاتی انجام دهیم.  مثلا اگر ما هزینه‌ی هدایای تبلیغات ارزان را از بین 10 هزار تومن تا هفتاد هزار تومن در نظر بگیریم، می توانیم محصولاتی مانند خودکار، تقویم‌های جیبی، رومیزی و دیواری، جاکلیدی، جاکارتی تبلیغاتی، لیوان، ماگ، فنجان تبلیغاتی، دفترچه یادداشت، فلش مموری را محصولاتی تبلیغاتی بنامیم که ارزان تولید می شوند. و اتفاقا این محصولات پتانسیل بسیار بالایی برای تبلیغات دارند. و کارکرد بسیاری در امور روزمره افراد دارند.

استفاده از این نوع محصولات ممکن است که حتی بازدهی بالاتری نسبت به استفاده از محصولات تبلیغاتی گران و مارک دار داشته باشد. چرا که ما در سازمان می توانیم به مخاطب‌های بیشتری این هدایای تبلیغاتی را بدهیم و مشتری‌های بیشتری را با محصول تبلیغاتی خود درگیر کنیم. با توجه به این مساله و محبوبیت این محصولات بین مخاطبان، بازدهی سازمان حتما بالا خواهد رفت. در کنار این مسائل، خلاقیت و کیفیت بالای همین محصولات نیز می تواند در مخاطب حس خوب ایجاد کند تا رابطه‌ی بهتری با سازمان بسازد.

نتیجه گیری:

در پاراگراف های بالا توضیح دادیم که محصولات تبلیغاتی اساسا به چه محصولاتی گفته می شود و این که کاربرد این محصولات چیست و در عین حال چه هدایای تبلیغاتی مناسب سازمان ما می باشد و در نهایت راهنمای خرید هدایای تبلیغاتی ارزان را ارائه دادیم که با توجه به نیاز و انتظارات سازمان می توان از این محصولان استفاده کرد. برای استفاده از این استراتژی در ساختار یک سازمان لازم نیست بودجه‌ی هنگفتی کنار بگذاریم. کافی است که هوشمندانه و با تدبیر و فکر مناسب و خلاق به سراغ این استراتژی برویم تا از آن جواب بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *